anoniem Geplaatst: 23 september 2004 Delen Geplaatst: 23 september 2004 Hallo, Ik heb een oude computer, die ik twee jaar niet gebruikt heb. Nu ben ik het password vergeten.... is er enige mogelijkheid om deze te resetten of moet ik gewoon opnieuw 98 instaleren? :x Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 september 2004 Auteur Delen Geplaatst: 23 september 2004 Misschien door in veilige modus op te starten? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 september 2004 Auteur Delen Geplaatst: 23 september 2004 Ik neem aan dat het om het windows wachtwoord gaat ? Volgens mij kan je gewoon een andere gebruikersnaam intypen zonder wachtwoord. Indien je dan wordt gevraagd een nieuwe wachtwoord in te voeren enter dan gewoon door. In de windows directory staan bestanden welke de extentie .pwl hebben. bijv jweijde.pwl. Delete deze en weg is je oude gebruikersnaam en wachtwoord. Opnieuw opstarten en weer inloggen met je originele gebruikersnaam. Jan Willem Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 september 2004 Auteur Delen Geplaatst: 23 september 2004 als je opnieuw wilt installeren win 98 kub je het volgende doen alles blijft dan bewaard ook de instellingen blijiven staan :wink: doe opstart diskette erin dan met cdrom ondersteuning dan de volgende na A:/setup /p let op de spatie tussen setup en / of CD WIN98 = X:/win98:>setup /p X staat voor letter cd rom dit commando overschrijft je win 98 en kan je nl later verwijderen via configuratie scherm software je hoeft niks te doen zelfs geen serienr. invullen alles gaat automatisch hij maakt een soort upgrade > ik deed dit vaak na bijv ziekmakende foutmeldingen of als het goed mis was. [b:66625ffe15]letop alle instellingen blijven staan [/b:66625ffe15]alleen een virusscanner moet je na de installatie verwijderen en opnieuw installen :wink: :wink: :lol: :) :D Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 september 2004 Auteur Delen Geplaatst: 23 september 2004 Thanx jweijde, het werkte, kan zelfs nog bij oude bestanden komen :D Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 september 2004 Auteur Delen Geplaatst: 23 september 2004 shepherd en jrbr13 jullie ook bedankt, dat zijn wel handige tips :D Computer ga ik trouwens gebruiken om oude dos-spellen te spelen die niet XP compatible zijn, dus virus scanner is niet nodig, daar ik hem niet opneem in me netwerk, but thanx anyways Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 september 2004 Auteur Delen Geplaatst: 23 september 2004 Als je alle *.pwl files in c:\windows wist, vervallen ook alle wachtwoorden. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 september 2004 Auteur Delen Geplaatst: 23 september 2004 wist je? dat als je op exe file gaat staan met muis rechtermuisknop>eigenschappen>compibiliteit> vinkje bij win95 of 98 zeer oude en dos spellen win 95 gebruiken ook de secundaire mappen zoeken naar file's die bij eigenschappen de tab compibiliteit aangeven ook omzetten dan pas installeren werkt in 95% gevallen ook floppy spellen werken zo nog :wink: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 september 2004 Auteur Delen Geplaatst: 23 september 2004 in XP natuurlijk Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 september 2004 Auteur Delen Geplaatst: 23 september 2004 [quote:a1f818729f="jrbr13"]wist je? dat als je op exe file gaat staan met muis rechtermuisknop>eigenschappen>compibiliteit> vinkje bij win95 of 98 zeer oude en dos spellen win 95 gebruiken ook de secundaire mappen zoeken naar file's die bij eigenschappen de tab compibiliteit aangeven ook omzetten dan pas installeren werkt in 95% gevallen ook floppy spellen werken zo nog :wink:[/quote:a1f818729f]Niet mee eens! Meeste oude spellen werken in XP niet, helemaal niet met SP1 geinstalleerd, ik ben beniwud hoe dat met SP2 zal zijn. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 september 2004 Auteur Delen Geplaatst: 23 september 2004 Ik ben SIM verslaafd, oud spel Transport Tycoon Deluxe werkt dus [b:55fae9a238]niet[/b:55fae9a238] met XP, erg jammer... Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen