anoniem Geplaatst: 23 september 2004 Delen Geplaatst: 23 september 2004 Volgens mij is de firewall van XP met sp2 ook niet goed als beveiliging bij het[b:0a334ed6c5][u:0a334ed6c5] inkomende[/u:0a334ed6c5][/b:0a334ed6c5] verkeer. Poort 80 (HTTP voor servers) en poort 443 (HTTPS security) staat gewoon open. Niet echt een goede firewall dus. Want volgens mij is niet in te stellen, dat deze poorten gesloten moeten worden. Of toch wel? Graag jullie ervaringen of antwoorden. (Overigens wordt wel gebruik gemaakt van ICS om een win98pc ook op het internet te laten. Maar volgens mij nog geen reden om deze poorten open te houden.) Anno Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 september 2004 Auteur Delen Geplaatst: 23 september 2004 heb je geen router die deze poorten forward, want dan worden ze uiteraard ook gezien als "open" Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 september 2004 Auteur Delen Geplaatst: 24 september 2004 hmmm, het lijkt erop dat ik wat voorbarig was. Ik hielp mijn broer bij het testen van de firewall, want hij heeft geen router ervoor. (dus ook geen forwarding) Alleen ik sprak met hem via het internet (skype) Blijkbaar zet deze de poorten open, want vandaag heeft mijn broer zelfstandig getest en nu staan ze goed. Lag dus niet aan de firewall van windowsXP. Blijft wel de vraag over. Als Skype de poorten openzet, kunnen er dan ook hackers via die geopende poorten binnenkomen? Anno Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen