Ga naar inhoud

Image als je de partities wijzigt?

anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, Ik zit met een redelijk ambetant probleem. We moeten voor school onze pc formatteren en de harde schijf indeling veranderen, ipv 2 partities moeten er 3 komen. Ik voel er eigenlijk niet veel voor om een perfect draaiend systeem te formatteren daarom dacht ik aan een image, om de boel in no-time weer draaiend te hebben. Maar gaat dit wel lukken? Aangezien de schijf anders gepartitioneerd wordt? Gaat Windows XP de boel aanvaarden?
Link naar reactie
Ik heb de opdracht niet gekozen hé :wink: [quote:bb2dbae735="Jim van Zweeden"]De narigheid bij Symantec zit hoofdzakelijk in het Norton Internet Security pakket. Ghost is OK. Zelf gebruik ik trouwens het liefst de kale DOS-versie. Je omzeilt dan het probleem dat geen lopend systeem kunt imagen, maar dat werkt uitsluitend op FAT-partities, voor NTFS is dat geen optie.[/quote:bb2dbae735]Ik heb de laatste versie van Ghost, de 9. Daarbij is het mogelijk om een lopend systeem te 'imagen'. Dit is gebeurd. Vervolgens kan ik de partitie-indeling wijzigen, formatteren en de image op de C: terugzetten dmv de bootable cd. Deze laadt een afgeslankte versie van Windows om de eerder gemaakte image terug te zetten. Dit is dus mijn plan, ik hoop dat het gaat werken en geen problemen gaat geven omwille van de gewijzigde partitie-tabel. Jim, nog een vraagje. Hoe kan ik zien of de partitie-tabel aldanniet in de image is opgenomen? Bedankt!
Link naar reactie
[quote:f73b45f12b="mlouage"]Ik heb de opdracht niet gekozen hé :wink:[/quote:f73b45f12b]Dat snap ik, maar waarom zou je moeilijk gaan doen met Images, wanneer je met bv. Partition Magic in 1 handeling alle partities kunt resizen c.q. aanpassen en dus in 1 keer klaar bent? Uiteindelijk is er op die manier geen enkel verschil in het eindresultaat met wat jij voorstelt om te doen.
Link naar reactie
Het gaat erom dat we leren -voor zover we zo'n dingen al niet kunnen- om een systeem van 0 af aan in te stellen. Omdat formatteren nu niet helemaal nieuw is voor mij zie ik er tegenop om het hele proces van software installeren, na de format, te doorlopen, daar ben je al snel een namiddag mee bezig. Maar zoals gezegd, het is een verplichte opdracht, en mijn vraag met betrekking tot de images was als dusdegelijk om toch de opdracht te kunnen uitvoeren in de les en dan niet thuis een namiddag kwijt te spelen aan herinstallatie maar gewoon de image terugzetten. Ik weet inderdaad dat er elegantere manieren bestaan, maar de prof moet kunnen constateren dat de hd leeg is als we uit de les vertrekken. Sommige mensen moeten toch moeilijk kunnen doen :wink:
Link naar reactie
[quote:05c8de9210="mlouage"]Ik weet inderdaad dat er elegantere manieren bestaan, maar de prof moet kunnen constateren dat de hd leeg is als we uit de les vertrekken.[/quote:05c8de9210]Mmmm, da's idd lastig. Waar je iig rekening mee moet houden is dat images op een kleinere partitie dan de oorspronkelijke grootte terugzetten tot problemen kan leiden. Mocht dat een probleem zijn voor het maken van de image, dan kun je natuurlijk eerst met Partition Magic of een ander prog de partitie verkleinen, VOOR je een image maakt.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...