Ga naar inhoud

sp2 bestands grootte

anoniem

Aanbevolen berichten

[quote:44a252b530="Martijn Hogendorf"][quote:44a252b530="General X"][quote:44a252b530="brammy!"]hoe komt dat ik heb moeedition is het nerderlands[/quote:44a252b530]Wat vraag je me nou? Hij is in het nederlands natuurlijk...[/quote:44a252b530] hij zal wel bedoelen oem edition nederlans[/quote:44a252b530]Hij werkt gewoon op alle XP versies. Behalve de 64bits versie :wink:
Link naar reactie
[quote:e2288e96d5="General X"][quote:e2288e96d5="brammy!"][quote:e2288e96d5="Boerb"]Je kan natuurlijk ook SP2 op CDrom aanvragen via de MS site. Kost niets, duurt alleen even.[/quote:e2288e96d5] nee hij downloade um bij mij automatisch en ik had een dag daarvoor ook al de cd aangevraaagd[/quote:e2288e96d5]Ik dacht dat je nog steeds verzendkoste bestaalde...[/quote:e2288e96d5] Nee, zelfs geen verzendkosten, aardig van ze toch?? :D
Link naar reactie
Dat komt door delta-update of delta-patching. WIndows Update controleert jouw systeem en stelt dan een "SP2 op maat" samen. Daarbij worden alleen die componenten vernieuwd die vernieuw moeten worden en van bepaalde componenten zelfs alleen een paar regels code en niet het hele bestand. Dit laatste is eigenlijk nog een beetje toekomstmuziek, maar men zegt dat het ook al in SP2 wordt gebruikt. Anyway, dan heb je dus veel minder te downloaden dan bij de download 256 MB versie. Daarin zitten alle bestanden met alle vernieuwde code compleet, voor alle mogelijke pcs en scenarios. Daarom is die eigenlijk bedoeld voor bedrijven die 1 centrale update machine hebben (SUS-server) of die de patch via andere tool uitrollen. Zij hoeven dan niet voor iedere pc een eigen cocktail te maken. Heb je meerdere pcs thuis of wil je nog wel eens windows nieuw installeren. dan is toch die 256 te downloaden het beste want dan ben je zelf ook klaar voor alle toekomstige keren dat je em nodig hebt. groetjes Edmond
Link naar reactie
ok, dan download ik die grote wel van de ms site. Bij mij was sp2 via windows update maar een kleine 30 MB, heb em overigens nog nie gedownload. Ik zie er wel voordelen van in (niet veel maar toch), maar die vind ik nog lang niet opwegen tegen de nadelen. Sommige programma's van mij schijnen niet onder sp2 te werken, en er zijn nog geen updates daarvoor beschikbaar dus ik wacht nog wel een tijdje. Op sp2 na, is mijn windows overigens wel helemaal up to date, en ik gebruik zonealarm, norman virus control, ad-aware SE, spybot S&D, Spy Sweeper, CWShredder en af en toe een HJT-logje ter controle, dus gevaar zal ik niet lopen lijkt mij.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...