Ga naar inhoud

Beschermingsfout van Windows: Computer start niet op

anoniem

Aanbevolen berichten

Hey, Toen ik Doom 3 en Worms Armageddon heb geinstalleerd, en vervolgens de computer opstartte, kreeg ik een blauw scherm met de volgende tekst: 'Beschermingsfout van Windows. U moet de computer opnieuw opstarten. Het systeem is gestopt.' :-? . Ik heb deze foutmelding al eerder gehad, op het moment dat ik net mijn computerupgrade heb gedaan. Ik dacht toen dat het aan mijn voeding lag, maar dat bleek niet het geval. Uiteindelijk heb ik maar geformateerd nadat ik via de veilige modus de nodige backups had gemaakt. Dit alternatief wil ik echter niet elke keer naslaan als het probleem zich blijft voordoen. Ik heb meerdere malen mijn bios opnieuw ingesteld en de computer daarna opgestart maar je kan er alleen inkomen via veilige modus. Weet iemand hoe dit op te lossen of heeft iemand dit probleem ook al eens gehad en weet een alternatief? :o Alvast bedankt. Ik heb Windows ME draaiende met: AMD athlon XP2500+ box 333FSB Asus A7N8X-X Samsung 512MB PC333 Club 3D FX5900 XT 128mb ddr
Link naar reactie
Hoogst waarschijnlijk een driver fout van een hardware onderdeel. (misschien je videokaart, aangezien je het na een installatie van spelletjes heb gekregen) Als ik het goed begrijp kan je wel in veilig modus binnen komen? Ik weet echter niet of Win ME een eventviewer bijhoudt wat bij 2000 en XP wel het geval is. Hierin kan je namelijk bekijken waar de fout het hem in zit. Wat gebeurd er als je de games de-installeerd in veilig modus?
Link naar reactie
[quote:d61c966564="MonkeyFLi"]Toen ik Doom 3 en Worms Armageddon heb geinstalleerd, en vervolgens de computer opstartte, kreeg ik een blauw scherm met de volgende tekst: 'Beschermingsfout van Windows. U moet de computer opnieuw opstarten. Het systeem is gestopt[/quote:d61c966564] Wellicht zou je dit probleem kunnen proberen op te lossen via [url=http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=fh;EN-US;kbhowto&sd=GN&ln=EN-US&FR=0]Microsoft Knowledge Base.[/url] Bij Select a Microsoft Product, selecteer je Windows Millennium Edition. Bij Search for, typ je dan [code:1:d61c966564] Windows protection error [/code:1:d61c966564][Enter]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...