Ga naar inhoud

xp-system restore versus symantec goback

anoniem

Aanbevolen berichten

1. Ik vraag me af wat system restore in xp nou eigenlijk een backup van maakt. igg. de registry denk ik. maar ook andere dingen zoals windows/system32 en mischien ook c:\program files? 2. als je goback op de achtergrond draait (ken het pakket niet) hoe werkt dat? maakt goback een hele kopie van alles (best veel dan) of kan je kizen waar een kopie van te maken? In het laatste geval van welke belangrijke windows xp professional bestanden en mappen kan ik het beste een kopie maken? 3. Ik weet dat goback backups maakt tijdens computeren. ghost maakt een image 1 keer en slaat dat ergens op werkt goback bij een sytem restore vrijwel evengoed in de praktijk als een image gemaakt met een pakket als ghost? 4, ik heb system restore van xp draaien met een bacjup grote van pakweg 750 Mb nou heb ik belangrijke directories als windows/system32 enzo bekeken. alleen syetem32 of system is al 700Mb ofzo! waarom zijn die directories zo ontiegelijk groot? je moet dan wel heel veel ruimte aan xp toekennen wil xp nog naar een eerder punt in tijd terrug kunnen draaien. waarom heeft xp zoveel speelruimte nodig? heb een verse xp installatie trouwens. daniel
Link naar reactie
Volgens mij is GO back te vergelijken met systeemherstel van XP. Groote verschil echter is dat voor systeemherstel je Windows geladen moet hebben, Go-Back werkt al nog voordat je OS wordt geladen. Go Back gebruikt net als systeemherstel een deel van je schijfruimte. Ik ken gohst niet, maar mogelijk dat je daarmee een image op een cd kan opslaan? Dat zou een voordeel zijn bij een volledige HD uitval. Immers, dan doet systeemherstel of Go-Back ook niets meer.
Link naar reactie
Ik vraag me af hoe xp-herstel en goback te werk gaan. Het lijkt me ruimtevretende programmas als ze voor alle bestanden op je schijf eerst een backup maken. Doen ze het niet zo mischien?: vanaf een hertelpunt houden ze in de alleen in gaten wat er vernadert, als een bestand wordt verplaatst zet go back het weer terrug, als een bestand wordt gewist of verwijdert dan pas maakt xp of goback een backup om later terrug te kunnen zetten? mmm.. en sorry ik overdreef, mn system32 dir is maar 256 ofzo, toch wel veel system\. is 1.13 of andersom.. daniel
Link naar reactie
Met GB of Systeemherstel maak je geen back-up van je gewone bestanden , alleen systeembestanden. Wil je een volledige BU incl. eigen bestanden gebruik dn Back-up in programma's-->bureauaccesoires-->>systeemwerkset-->>Back-Up Als dat er niet staat moet je die eerst appart installeren vanaf je WinXP schijf: verkennen, map Valueadd, MSFT,NTbackup
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...