Ga naar inhoud

Ervaringen Media Center Edition 2005

anoniem

Aanbevolen berichten

Ik vraag me af of iemand hier MCE al geïnstalleerd heeft. Ik heb hierover twee vraagjes: 1. Zijn al je documenten en settings van je oude windows (in mijn geval (winXP pro) weg na installatie van MCE? 2. Is het nog wel mogelijk dat je je computer gebruikt voor niet-media applicaties terwijl je vriendin televisie kijkt op de TV, al dan niet terwijl ze de microsoft-afstandsbediening gebruikt? Kortom, kan je nog wel gescheiden de TV bekijken EN HANTEREN enerzijds, en computeren anderzijds? Laat me alsjeblieft niet langer in het ongewisse!
Link naar reactie
  • 4 weken later...
[quote:4ec6305cd5="Edmond Varwijk"]MCE is niet XProf. Het is XP MCE. Je kunt een XPMCE bijvoorbeeld niet in een domein hangen, XProf wel. En zo zijn er nog wel een paar. Qua functionaliteit zit MCE tussen Home en Prof in. Qua prijs ook trouwens, netjes op de helft. groetjes Edmond[/quote:4ec6305cd5]Hallo Edmond, deze tekst komt uit dit http://tforum.computertotaal.nl/phpBB/viewtopic.php?t=131539&highlight=mce topic. Ik heb zeer recentelijk WIndows XP MCE geinstalleerd. Daarin lijkt een domein keuze wel mogelijk. Verder heeft deze versie qua tekst vele verwijzingen richting WIndows XP Prof.
Link naar reactie
Die tekst klopt. Dat komt omdat het XProf is waarvan men MCE gemaakt heeft. Het is echter geen XProf maar XPMCE. Van die domeinkeuze klopt. Zijn wij nu ook achter. Microsoft verneukt de massa daar een beetje. Preinstalled op een systeem is domeindeelname niet mogelijk. herinstalleer je dan XPMCE kan het weer wel. Blijkbaar doet men iets bij de preinstalled versies om dit te forceren. Wat weten we nog niet. groetjes Edmond
Link naar reactie
Ik heb hier een 2.0 Ghz., 256 mb RAM, Radeon 9200 systeempje. Op dit moment draait hij onder Windows 2000, maar vanwege virussen / spyware etc. wil ik de compu weer eens formatteren. Gaat het lukken om hier Media Center op te draaien? Blijft het dan qua functionaliteit hetzelfde, op dit moment gebruik ik de pc vooral voor tekstverwerken, internet, games, en via de tv-out om gedownloade stuff te bekijken op mijn tv.
Link naar reactie
Ja, de functionaliteit blijft hetzelfde. Media Center kun je apart starten en ook weer "uitzetten". Dan heb je een gewone XP die er wel mooier uitziet dan XP Home en ook stabieler is. Ander (klein) voordeel is dat je SP2 direct mee installeert dus hoef je dat ook niet meer te doen. Het is wel zo - heb ik mij laten vertellen - dat XP MCE alleen samenwerkt met een MCE gecertificeerde TV-kaart. Wat de MPEG-decoder betreft: als je PowerDVD of WinDVD hebt geïnstalleerd hoef je die niet apart te kopen. :P
Link naar reactie
[quote:95d6cc3d96="karen"]Het is wel zo - heb ik mij laten vertellen - dat XP MCE alleen samenwerkt met een MCE gecertificeerde TV-kaart. Wat de MPEG-decoder betreft: als je PowerDVD of WinDVD hebt geïnstalleerd hoef je die niet apart te kopen. :P[/quote:95d6cc3d96]Ik vermoed dat de MCE driver voor de TV kaart voldoende is. Zelf PowerDvd 4 en MSI-Dvd geinstalleerd, maar daarmee werkt de Media Center software bij mij (nog) niet met de TV kaart. De radio werkt er wel mee.
Link naar reactie
[quote:472d2a82c1="m021"]Ik heb hier een 2.0 Ghz., 256 mb RAM, Radeon 9200 systeempje. Op dit moment draait hij onder Windows 2000, maar vanwege virussen / spyware etc. wil ik de compu weer eens formatteren. Gaat het lukken om hier Media Center op te draaien?[/quote:472d2a82c1]Pas gesproken met iemand die bij Microsoft werkt. Hij vertelde me dat een Celeron 2,6GHz systeem het niet trekt, tenminste niet op prettige wijze. VOlgens hem heeft Microsoft gekozen voor een software matige MPEG2 conversie waardoor veel CPU kracht nodig is. Omdat ik MCE zelf nog niet goed werkend heb, heb ik ook nog geen resultaten.
Link naar reactie
[quote:5eb2749c1b="Hans.Vosman"]Pas gesproken met iemand die bij Microsoft werkt. Hij vertelde me dat een Celeron 2,6GHz systeem het niet trekt, tenminste niet op prettige wijze. VOlgens hem heeft Microsoft gekozen voor een software matige MPEG2 conversie waardoor veel CPU kracht nodig is. Omdat ik MCE zelf nog niet goed werkend heb, heb ik ook nog geen resultaten.[/quote:5eb2749c1b] Maar, ik kan nu toch ook gewoon (streaming) video afspelen, waarom zou mijn computer dat onder MCE "niet trekken"? :-?
Link naar reactie
[quote:2aac005bb5="Hans.Vosman"]Dat vraag ik me ook af. Ik kan ook gewoon Dvd's afspelen. ALleen gaat dat nog niet via de MCE. DUs ik kan dat (nog) niet vergelijken.[/quote:2aac005bb5] Ik draai MCE op een AMD XP2400+ @ 2000Mhz, 512MB geheugen. Werkt prima hoor. Alleen de TV functies nog niet kunnen proberen door ontbreken van een TV-kaart :o
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...