Ga naar inhoud

installeren oude 225 MHZ 32mb-ram

anoniem

Aanbevolen berichten

ik ben nu bij een vriend een pc aan het installeren. Deze pc is dus redelijk oud zoals je al in me kop ziet. Er zaten 2 schijven in waarvan 1 is overleden. Nu willen we ME op deze pc gooien omdat iets anders niet goed draait. We komen tot 17 minuten en dan geeft de setup van ME een fout. <onbekend> en zo gaat het de hele tijd. wat kan dit zijn ook geeft de computer wel is aan dat hij te weinig geheugen heeft. Alvast bedankt
Link naar reactie
[quote:6a831c67a5="handbalroels"]Nu willen we ME op deze pc gooien omdat iets anders niet goed draait. We komen tot 17 minuten en dan geeft de setup van ME een fout. <onbekend> en zo gaat het de hele tijd. wat kan dit zijn ook geeft de computer wel is aan dat hij te weinig geheugen heeft. [/quote:6a831c67a5] Volgens [url=http://www.sysopt.com/reviews/winme/]deze review[/url] zou je Windows Millenium moeten kunnen installeren met 32 MB RAM. Hoewel uitbreiden naar 64 MB wel is aan te bevelen.
Link naar reactie
[quote:62a05b8177="handbalroels"]Nu willen we ME op deze pc gooien omdat iets anders niet goed draait. We komen tot 17 minuten en dan geeft de setup van ME een fout. <onbekend> en zo gaat het de hele tijd.[/quote:62a05b8177]Heb je ook andere Windows installaties gebruikt? Dit omdat je meldt dat iets anders niet goed draait en daarom ME wil gebruiken? Feitelijk dus dezelfde vraag als pcguy, wat gaat er met die andere versies dan mis?Zelf zou ik vanwege de 32MB gaan voor WIndows 98 1e of 2e editie. Wanneer er wat mis is met de computer, bijvoorbeeld defect geheugen, kunnen er ook rare dingen gebeuren. Een foutmelding <onbekend> verwacht ik in dat geval dan niet.
Link naar reactie
[quote:814b66a4fc="TheMajor"]sorry, windows XP draait op 64MB[/quote:814b66a4fc]Here's What You Need to Use Windows XP Home Edition • PC with 300 megahertz (MHz) or higher processor clock speed recommended; 233-MHz minimum required;1 Intel Pentium/Celeron family, AMD K6/Athlon/Duron family, or compatible processor recommended • 128 megabytes (MB) of RAM or higher recommended (64 MB minimum supported; may limit performance and some features) •
Link naar reactie
[quote:3faf38e743="Hans.Vosman"][quote:3faf38e743="antrix"]Windows 95 of 98, met dat computertje zou ik voor win 95 gaan[/quote:3faf38e743]Windows 98 heeft nog wat extra functies, dus ik zou op dit systeem Windows 98 adviseren. Geheugen is net genoeg en de CPU voldoet ruimschoots. Zelf installeer ik vanaf 486DX4 en 32MB Windows 98.[/quote:3faf38e743] JA maar ik ga ervan uit dat er ook nog wat software op komt Win 95 is 8 tot 16 mb geheugen nodig dus heb je nog wat over, want aan een computer met alleen een besturingsprogramma heb je niet zoveel en naar de specificatie`s kijkend kom hij ook uit de Win 95 periode en updaten naar Win 98 kan altijd nog
Link naar reactie
[quote:b44cdf700b="handbalroels"]de exacte melding is: <onbekend> ... [/quote:b44cdf700b]Beschik je over WIndows 95? Mijn ervaring is dat als de computer toch instabiel is, uiteindelijk geen enkele WIndows versie wil installeren. Win2000 zou ik alleen gebruiken wanneer je meer dan 64MB geheugen hebt, bv 128MB. Om te kijken of de computer met WIndows 2000 wel stabiel blijft, tja, dat zou ik dus vast wel uitproberen. Mijn ouders hadden toevallig een computer die met Windows98SE niet stabiel te krijgen was, onder Windows XP (NT, 2000) geen centje pijn meer. Ik vind zelf dat een P1-200 met 64MB en Windows 2000 niet werkbaar is. Nu is "werkbaar" een rekbaar begrip dat wel. Laten we zeggen, hoe geduldiger je bent hoe werkbaarder Windows zal worden.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...