anoniem Geplaatst: 12 september 2004 Delen Geplaatst: 12 september 2004 Hallo ik heb een probleem met mijn pc (Windows XP Pro). Als ik de pc wil opstarten kom ik tot het aanmeldscherm, als ik dan wil aanmelden en op ENTER druk krijg ik de volgende mededling: "Vanwege een probleem kan Windows de status van de licentie voor uw computer niet controleren. Dit exemplaat van Windows dient via Microsoft te worden geactiveerd. Wilt u Windows nu activeren? Ja/Nee Als ik op JA of op NEE klik gebeurt hetzelfde, ik word aangemeld, zie de achtergrond van mijn bureaublad en wordt direct weer afgemeld. Ik kan windows dus niet in. Licentie? Activeren? Ik heb mijn pc allang geactiveerd! Daarom vind ik het zo raar. Tevens heb ik een LEGALE versie van windows! Ik heb het volgende al geprobeerd: - Windows in de laatste bekende juiste confg. opgestart, weer de foutmelding - Windows in veilige modus opgestart, geen foutmelding, dan maar systeemherstel uitvoeren, dit lukt ook niet. Als de pc weer opnieuw wordt opgestart na het syteemherstel, geeft de pc weer dat het systeemherstel niet kon worden uitgevoerd. - De bekende fout met Norton die belangrijke bestanden verwijderd, en daarvoorde oplossing om in Recovery-prompt bepaalde bestanden te kopiëren, ook al geprobeerd, nog steeds de foutmelding. Heeft iemand hier een oplossing voor? Daan Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 september 2004 Auteur Delen Geplaatst: 12 september 2004 Hallo Heb je hem in veilige modus al gescant op virussen en spyware?? groetjes Radlab Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 9 augustus 2005 Ik zit met precies hetzelfde probleem! Na de installatie van SP1 kreeg ik de welbekende tekstballontjes met hoeveel dagen ik nog had om te activeren. Maar dat had ik dus al lang gedaan met de oorspronkelijke XP. Maar nu zijn m'n dagen op en heb ik hetzelfde als onderstaande. Er staat geen spyware ofzo op m'n computer: hangt niet aan internet. Installatieherstel (http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;nl;306081) heeft ook NIHIL resultaat. Elke hulp is zeer op prijs gesteld. Mvg. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 10 augustus 2005 Met een legale Windows, kan je gewoon te activeren. :wink: :D Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 11 augustus 2005 Microsoft al gebeld? groetjes Edmond Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 11 augustus 2005 [quote:fc6d69f34f="new_born89"]Licentie? Activeren? Ik heb mijn pc allang geactiveerd! Daarom vind ik het zo raar. Tevens heb ik een LEGALE versie van windows![/quote:fc6d69f34f]Je zult, of je het wilt of niet, moeten activeren. Dit overkomt mij ook een aantal keren per jaar. Meestal is er dan wel iets aan de configuratie gewijzigd (bijvoorbeeld geheugen verwisseld) dan wel een onverwachte Clear CMOS met doorstart geweest. In het algemeen moet ik er ook voor bellen. Met een werkende internet verbinding werkt een en ander het makkelijkst. Het kan zijn dat het daar misgaat. Je stelt dat je alleen niet zou kunnen activeren? Of is het een kwestie van niet willen omdat het alleen gebeurd is? Dat is me niet duidelijk. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 11 augustus 2005 [quote:996984e27f="Eddy X"]Met een legale Windows, kan je gewoon te activeren. :wink: :D[/quote:996984e27f]Hmm, ik tot nu toe wel, soms bellen. Tot nu toe is het mij gelukt om de boel weer geactiveerd te krijgen omdat ik volhield dat het een proefinstallatie was of dat de harde schijf naar een andere computer is gegaan of dat de harde schijf is vervangen omdat die kapot was. Het zijn ook zaken die gecontroleerd zouden kunnen worden. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 11 augustus 2005 Zelf zit ik ook wat te experimenteren met hard/en software. Gevolg is natuurlijk dat Windows af en toe moet gereactiveerd worden. Meestal lukt dit gewoon via internet, soms via inbellen, maar dan wel via een geautomatiseerd systeem. Heb tot nu toe nog nooit hoeven uit te leggen waarom precies ik Windows diende te her - activeren. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 12 augustus 2005 Je moet volgens mij alleen maar uitleggen waarom je computer opnieuw moet activeren als er nieuwe essentiele hardware veranders is aan je computer, of je hebt je computer al meer als 20 keer geactiveerd. Onlangs moest ik zelf Microsoft bellen dankzij mijn internet provider. Ik had opeens geen internet meer, ik Casema gebeld allerlei instellingen nagelopen alles was natuurlijk goed, want tenslotte werkte het een paar minuten geleden nog. Moest ik mijn netwerkkaart eruit halen van hun, die was misschien wel stuk (ook onzin natuurlijk), maar hun advies maar eens opgevolgd. Ik heb hier thuis nog wel een paar van die dingen liggen, dus een nieuwe ingedaan en ja hoor moest ik opeens Microsoft bellen en het verhaal doen. Microsoft zelf snapte ook niet waarom ik dit kreeg met een netwerkkaart vervangen, aangezien dit geen essentieel windows onderdeel is waarop gecontroleerd wordt, maar kreeg gewoon van hun een nieuwe activatie code en het werkt weer perfect sindsdien. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 13 augustus 2005 Probleem is inmiddels opgelost: op dit forum noemde iemand de map windows/system32/oobe; deze bleek bij mij nagenoeg leeg te zijn. De bestanden voor het activeren van je Windows blijkt dus in deze map te staan, dus ik heb de volledige map gekopieerd en dan wordt de activatie WEL opgestart. Dan kan je gewoon naar Microsoft bellen of je pc via internet activeren. De volledige map behoort ongeveer acht en een half mb te zijn, bij mij stonden er alleen een paar lege subdirectories in en (vreemd genoeg) het bestand dat het tekstballonetje laat zien rechtsonderin, waarin staat hoeveel dagen je nog hebt om te activeren en de tekst "klik hier om nu te activeren". Logisch dat dat niet werkt, want de map is verder leeg. Maar waar windows normaal gesproken dom doorgaat als er bestanden missen, doet die dat dan niet. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 14 augustus 2005 Hoi Arjan333, Mooi dat het opgelost is ! Bedankt voor de uitleg, zo kunnen andere mensen die dit probleem eventueel hebben het ook proberen op te lossen op deze manier. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen