Ga naar inhoud

Computer start niet op of werkt niet naar behoren

anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb een probleem met mijn computer: Mijn computer start niet op of werkt niet naar behoren. Elke keer als ik mijn computer opnieuw opstart krijg ik weer een andere fout de ene keer hoor je piepjes alsof iets niet is aangesloten (cpu harde schijf of geheugen) en de andere keer stopt hij met opstarten bij het scherm dat je in je bios kan en je cpu snelheid ziet enz. De cpu snelheid die weergeven wordt op het scherm klopt ook niet, er staat nu ong. 1ghz terwijl het 2 ghz moet zijn. Heel af en toe komt hij wel in windows maar dan loopt alles weer vast (muis en toetsenbord reageren niet). Opstarten in veilige modus en laatste goede opstart heeft ook geen zin. Heeft iemand een idee wat het probleem kan zijn of wat ik verder met mijn pc moet doen? PC info: [url]http://specs.tweak.to/9893[/url]
Link naar reactie
[quote:b7f561f8af="E-global"]Ik heb een 2600+ maar hij komt af en toe wel in windows en alle programma's worden dan ook wel geladen maar na een tijdje loopt alles vast; muis en toetsenbord werken dan ook niet meer. Dus zelf denk ik niet gelijk aan mijn cpu of geheugen maar eerder aan een kapot contactje op mijn moederbord of iets in het bios ofzo..[/quote:b7f561f8af]Hmm, de conclusie dat er niets kapot kan zijn, daar kan ik niet bij. Uiteraard kan het zijn wat je zegt, ook kan een computer instabiel worden door software of defecte hardware. Meest waarschijnlijke oorzaak lijkt me overigens defect geheugen. Ik heb al heel wat vreemds gezien, maar ja, ik heb een k7s5a moederbord. Met een andere CPU dan een XP1600 lijkt die bv okay, maarre, heel erg instabiel. Bepaald geheugen doet erg vreemd. Tja, andere spullen lijken dan wel te werken, maar niet stabiel. En dat is ook de klacht die jezelf meldt.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...