Ga naar inhoud

Wie kan mij A.U.B. helpen met harde schijf probleem!

anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb voor de pc van mijn dochter een nieuwe harde schijf gekocht van Hitachi 80 Gb, 7200rpm, 2 Mb, ATA100. ( en een nieuwe versie van XP-home. ) De huidige schijf was maar 8,4 Gb. en werkte met Windows Millenium. De nieuwe schijf wordt na het plaatsen echter niet herkent. Het moederbord is een ASUS P2B-VM, de pc is een pentium 3 500 Mhz. met 256 Ram geheugen. ( bios versie 1011 ) Ik heb er helaas geen ervaring mee maar wie kan mij helpen? Eens moet immers de eerste keer zijn... want als de harde schijf straks wel herkent wordt wil ik ook weten welke procedure ik dan moet uitvoeren om XP succesvol te installeren? Ik hoop op jullie hulp. Alvast mijn dank!
Link naar reactie
Als je een tweede harde schijf in je pc stopt, moet je of 1 harde schijf master, en 1 slave maken. Dit kan door een jumpertje om te zetten op de harde schijf. Je kunt m ook op cable select zetten. Hoe het jumpertje precies moet staan kun je nalezen in het boekje dat erbij zat, of er staat een sticker op de harde schijf. Het wilt ook nog wel eens zo zijn dat harde schijven van verschillende merken gewoon helemaal niet mer elkaar kunnen werken. In dat geval zou je er voor moeten kiezen om de oude door de nieuwe te vervangen.
Link naar reactie
[quote:dce0b25b24="Belg"][Dat zal niet gaan op die pc. Die is veels te licht.[/quote:dce0b25b24]Volgens mij valt dat best mee. Je moet niet teveel prestaties verwachten. Gisteren nog even Photoshop gedraaid op mijn AMD K6-3/400 met 40GBHD, 256MB en Windows XP. Met de 4Mpixel foto had dat systeem toch echt geen moeite. PIII-500 en 80GB lijkt me wat dat betreft nog beter dan wat ik heb. Zolang de BIos de HD herkend, gewoon uitproberen, verwacht ik verder geen problemen. Bedenk vooraf hoeveel partities je wilt maken.
Link naar reactie