Ga naar inhoud

Bestandsnamen uit een directory printen.


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal. Ik heb een vraag, waar ik hier nergens een antwoord op heb kunnen vinden. Ik heb onlangs een crash gehad waardoor o.a. bestanden zijn kwijt geraakt. Nu heb ik een directory waar de resultaat-bestanden instaan. Deze wil ik handmatig vergelijken met de bestanden die ik gebruik.in een bepaald programma. (in een andere directory) De namen van de beide groepen bestanden zijn/horen het zelfde te zijn. Nu wil ik dus van beide directory's de bestandsnamen uitprinten om deze naast elkaar te kunnen leggen om te vergelijken. Alleen... Hoe kan ik nu eigenlijk de bestandsnamen uitprinten? Ow ja, ik gebruik dus; WinXP SP2 en een USB printer.
Link naar reactie
Ga naar uitvoeren en tik cmd in. Ga dan naar de directory waarvan je de inhoud in een bestand wil en typ dan in dir /s >c:\overzicht.txt Er wordt een overzicht.txt in je c gezet, lees overzicht.txt in een tekstverwerker in en print het uit. Of simpeler (krijg je wel een lijst met GROTE letters, maja): dir (/s) > prn en /s er ALLEEN bij zetten als je ook de subdirs wilt! (met dank aan droopy en webspider) En sorteren met /ogne achter het dir-commando. Zorg er verder voor dat het nieuwe bestand niet in dezelfde directory terecht komt, anders komt dat ook in de lijst.(dank aan Wim Sturkenboom)
Link naar reactie
[quote:d013110cd2="Passer"]Ga naar uitvoeren en tik cmd in. Ga dan naar de directory waarvan je de inhoud in een bestand wil en typ dan in dir /s >c:\overzicht.txt Er wordt een overzicht.txt in je c gezet, lees overzicht.txt in een tekstverwerker in en print het uit.[/quote:d013110cd2]Bedankt Passer... dit is precies wat ik bedoel. [quote:d013110cd2="Venzent"]waarom installeer je niet een synctool of gebruik Total Commander, die vergelijken voor jou de directory's[/quote:d013110cd2]Dit zou niet werken, omdat er kleine verschillen zitten in de bestanden. Bestandsnamen aangevuld met een uniek nummer. Doordat het op verschillende datums is gemaakt, zijn de nummers dus verschillend en moet ik handmatig de namen controleren. De namen staan gelukkig wel alfabetisch gerangschikt, maar 't gaat om ongeveer 2500 bestanden.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...