anoniem Geplaatst: 8 september 2004 Delen Geplaatst: 8 september 2004 hallo allemaal, Wellicht is er iemand die mij kan helpen met het volgende: Ik wil graag met het opstarten van mijn pc, dat er eerst gevraagd word naar een wachtwoord alvorens windows start. Bestaat daar een programma voor of hoe moet ik dit voor elkaar krijgen? In loggen met gebruikersaccounts zijn zeer gemakkelijk te ontwijken, bijv. via start en dan uitvoeren kun je overal komen of doe ik iets verkeerd Mijn systeem is een p4, 1800 mhz met 256 geheugen en win xp home als besturingssysteem. Alvast bedankt Groetjes, Lambertus Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 september 2004 Auteur Delen Geplaatst: 8 september 2004 Je moet gebruikers andere rechten geven. Dat kan gewoon bij Start-->Configuratiescherm-->Gebruiker Accounts en dan de gebruiker aan klikken, en dan Type wijzigen (zoeits). Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 september 2004 Auteur Delen Geplaatst: 8 september 2004 Rechten toewijzen is in Home Edition erg lastig. Je kunt alleen twee typen accounts maken, beheerder en beperkte gebruiker. Je kunt in 'De manier waarop gebruikers zich aanmelden' aangeven of er wel of niet een loginscherm wordt getoon. Door het toevoegen van wachtwoorden wordt daar automatisch om gevraagd. In Professional zijn wat meer groepen ingebouwd waardoor je daar wat meer mogelijkheden hebt. In Home Edition kun je de toegang alleen afsluiten door in Veilige Modus het tabblad Beveiliging aan te passen door de toegang (Full control of Read & Execute) voor een gebruiker op 'Deny' te zetten . Dan kan het programma ook niet gestart worden. Is wel een beetje de 'botte bijl' methode, maar het werkt wel. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 september 2004 Auteur Delen Geplaatst: 8 september 2004 Kan je niet gewoon een BIOS password instellen? Of is die ook gemakkelijk te omzeilen? Sjouke Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 september 2004 Auteur Delen Geplaatst: 8 september 2004 bij mij kan dat wel via de bios, en volgens mij is dat niet zo makkelijk te omzeilen, behalve als je je mobo reset natuurlijk :P maar dan vraagt hij dus voor dat windows opstart om een wachtwoord... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 september 2004 Auteur Delen Geplaatst: 8 september 2004 - Leesfoutje - Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 september 2004 Auteur Delen Geplaatst: 9 september 2004 [quote:31b39363ce="sjoho"]Kan je niet gewoon een BIOS password instellen?[/quote:31b39363ce] Wat zou een password in deze situatie dan veranderen? Ik begrijp toch dat de gebruiker legaal toegang heeft tot de PC, maar je wilt niet dat bepaalde programma's worden opgestart. En dat los je met een password niet op. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen