Ga naar inhoud

Automatisch hardware zoeken...is dat ook uit te schakelen?


Aanbevolen berichten

Ik zit met een probleem van een printer fax die ik aangesloten heb op mijn systeem met win XP hij is geinstalleerd en werkt ook naar behoren maar elke keer wanneer ik mijn computer aanzet krijg ik de melding nieuwe hardware gevonden en wil hij deze gaan installeren. dan treed een onbekende fout op en wordt de insallatie afgebroken. De leverancier heeft geen oplossing en omdat het product gewoon werkt vraag ik me af of de makkelijkste oplossing niet is om die automatische hardware detector af te zetten. Maar weet iemand of dit ook mogenlijk is??
Link naar reactie
Het lijkt me niet verstandig een dergelijke optie uit te zetten. Mocht je in de (nabije) toekomst daadwerkelijk nieuwe hardware te installeren hebben zul je spijt hebben van het uitschakelen van P&P. (nog afgezien of dat kan ja of nee) Veeleer zou ik eerst in apparaatbeheer zien of er toch fouten zitten in de huidige installatie. Probeer daar ook eens onder hardware het apparaat uit te schakelen (niet de-installeren) en start opnieuw op. Vervolgens het vinkje apparaat inschakelen en weer opnieuw opstarten. Radikaler is de printer daadwerkelijk te verwijderen en alle verwijzingen ernaar te verwijderen. Daarna volledig opnieuw installen.
Link naar reactie
Heb ik ook al geprobeerd maar windows is erg hardnekkig :x Ik heb al de laatste driver van internet afgeplukt maar hij blijft een foutmelding geven. Het programma geeft wel toe dat het niet ondertekent is door MS maar ik krijg die melding er niet uit. Nogmaals de printer fax werkt perfect maar elke keer die melding wordt je toch ook zat. Ik blijf proberen en wanneer ik de oplossing heb gevonden laat ik het natuurlijk weten.
Link naar reactie
Ik heb hetzelfde met mijn lexmark printer/fax/kopieer-apparaat. Via de normale manier (USB-aansluiting) niet te installeren. Vervolgens de printer geïnstalleerd, en daarna naar de usb-poort verwezen. Toen herkende XP wel alles, kon de bijbehorende software installeren en werkte alles. Maar als ik opstart krijg ik de melding: Nieuwe hardware Lexmark.... gevonden. Vervolgens wilt XP hem gaan installeren, en vind hij de juiste bestanden niet op de CD. Nieuwste drivers gedowned bij Lexmark. Lokaal uitgepakt, en vervolgens als XP weer vroeg om de cd, naar de lokale bestanden laten zoeken. Zelfs dan geeft XP aan dat het niet de juiste drivers zijn, en dat de installatie afgebroken wordt. Ook alles verwijderd, opnieuw geïnstalleerd. Afwisselend met CD/Lokale bestanden. En de melding blijft komen dat ie nieuwe hardware gevonden heeft, en vervolgens dat de drivers niet compatibel zijn. (ik heb winXP SP1 met de daaropvolgende updates netjes geïnstalleerd)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...