Ga naar inhoud

Vastlopen tijdens opstart (Win98 SE)


anoniem

Aanbevolen berichten

Heb je pas een programma geinstalleerd waardoor het is gekomen, of is het langzaam gekomen? In het eerste geval zal je dat programma grondig moeten verwijderen. In het tweede geval is de oorzaak wat moeilijker vast te stellen. Heb je al gescand op virussen, en op spyware? Vaak zijn dat ook veroorzakers van allerlei ongemak. Succes.
Link naar reactie
[quote:d7104219c5="DigiLife"]Mijn computer met Windows 98 SE loopt tijdens het opstarten 8 van de 10 keer vast. Hij blijft dan haken op het scherm met het Windows logo. Resetten, opstarten in de veilige modus en dan herstarten is de enige optie die dan werkt. Heeft iemand misschien een tip voor mij?[/quote:d7104219c5] Ik weet het. Ik wilde ook Windows 98 SE op mijn computer zetten Maar een kennis zij dat die vaak moeilijk doet met opstart en afsluiten. Wil de computer bij jou soms ook niet afsluiten??
Link naar reactie
Stel win98 eens zo in, dat ie een opstartmenu laat zien (msconfig). Hierdoor ontstaat er enige vertraging bij het opstarten. Ik heb hier ook een lastige oude pc, die op die manier wel goed opstart. Het schijnt dat de overschakeling van real mode (dos) naar protected mode (windows) bij sommige configuraties problemen veroorzaakt. Een andere mogelijkheid is een netwerkkaart zonder netwerk. Dan start je computer wel op, maar kan er vertraging optreden van enkele minuten. Kaart verwijderen of uitschakelen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...