anoniem Geplaatst: 19 december 2003 Delen Geplaatst: 19 december 2003 Sinds ik een paar dagen geleden opstart problemen had met Windows XP (uitgestelde schrijfbewerkingen kon hij niet kwijt, opgelost door op te starten met configuratie die het laatst wel goed werkte) start mijn PC op met schijfcontrole. Mooie service maar ik heb het liever niet. Hoe stop ik dat? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 19 december 2003 [quote:dae2d1506e="phegi"]Sinds ik een paar dagen geleden opstart problemen had met Windows XP (uitgestelde schrijfbewerkingen kon hij niet kwijt, opgelost door op te starten met configuratie die het laatst wel goed werkte) start mijn PC op met schijfcontrole. Mooie service maar ik heb het liever niet. Hoe stop ik dat?[/quote:dae2d1506e]Als Windows XP vind dat dit nodig is, dan is dat in 99% van de gevallen ook nodig. Uitzetten van de schijfcontrole staat vast wel in de WIndows help. Even geen XP opgestart, dus kan ik dat niet voor je controleren. Ik zal je het uitzetten echter afraden. Besteedt liever je tijd aan backuppen van de HD en het testen van de HD met diagnositische software van de HD fabrikant. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 19 december 2003 Windows doet de controle niet voor niets. Wil je hem toch echt uitgeschakeld hebben, plak dan onderstaande in een kladblokbestand en sla op als xxx.reg [code:1:38e8b47e4c]Windows Registry Editor Version 5.00 [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon] "SFCScan"=dword:0000000 [HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Session Manager] "AutoChkTimeOut"=dword:0000000 [/code:1:38e8b47e4c] Nog even op dubbelklikken om de wijzigingen in het register door te voeren. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen