anoniem Geplaatst: 13 december 2003 Delen Geplaatst: 13 december 2003 hoi, sinds deze week heb ik hier een windows 2003 small business server draaien. op zig werkt alles perfect als ik op elke pc de ip adressen vast instel. voor de laptop is dit echter heel lastig omdat deze ook vaak draadloos een verbinding maakt met verschillende netwerken met verschillende ip adressen. als ik nu het ip adres instel op "automatisch ip adres verkrijgen " dan krijgt deze echter geen ip adres van de 2003 sbs. als ik op herstellen druk (bij ip adres configuratie) krijg ik na een paar minuten de melding "de volgende stappen van de raparatie zijn mislukt: het ip adres wordt vernieuwd bezig met het verwijderen van de cashe van de dns resolver neem contact op met de netwerkbeheerder of isp" hoe kan ik zorgen dat de server wel de juiste ip adressen uitdeeld????? alvast bedankt voor de hulp Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 13 december 2003 Deelt de server aan elke PC of alleen de laptop geen IP-adres uit? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 14 december 2003 Bij de DHCP-settings kan je ook aangeven op welke (netwerk-)kaart hij IP-addresses moet uitgeven. Staat die op de juiste kaart? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 14 december 2003 Draait de DHCP-service wel op de WSBS-machine? Bij mij ging wireless software installeren ook niet, wel opde bedrade machines. Misschien is WSBS niet zo pro-wireless, al werkt DHCP bij mij op de wireless prima. groetjes Edmond Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 14 december 2003 [quote:c8c625c634="sjouken"]Bij de DHCP-settings kan je ook aangeven op welke (netwerk-)kaart hij IP-addresses moet uitgeven. Staat die op de juiste kaart?[/quote:c8c625c634] daar was ik zelf nog niet opgekomen :( hij werkt nu dus weer helemaal 8) (properties - advanced - bindings en daar de lan kaart aanvinken) THNX allot!!!!!!!!!!! is er ook een manier dat ik kan voorkomen dat de dns gegevens worden gecashed op de server? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 14 december 2003 Wat bedoel je met cashen? Je kunt de TimeToLive instellen. Ook zijn er volgens mij opties om een client zijn IP te laten vrijgeven op de server maar dat werkt dan niet op de server maar op de client, daar moet je het binnen Active Directory onderdeel maken van een policy. Dat gebruik je dan bijvoorbeeld bij notebookgebruikers waarvan je wilt dat de ip-adressen beschikbaar komen zodra ze het netwerk verlaten. groetjes edmond Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 14 december 2003 [quote:67c4892ca6="thephantom"] is er ook een manier dat ik kan voorkomen dat de dns gegevens worden gecashed op de server?[/quote:67c4892ca6] Lekker laten cashen, want hierbij worden jouw internet-pagina's sneller gevonden. Scheelt niet veeel, maar alle beetjes helpen nu eenmaal. En verder kan je inderdaad de TTL korter zetten, zodat ze sneller (en dus vaker) opgehaald worden op het Internet [edit] Of bedoel je soms het cashen van je webpagina's? dit kan je instellen in je ISA-server stuk. Die kan je inderdaad uitzetten. Heb ik hier ook [/edit] Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 14 december 2003 [quote:70aee86867="sjouken"][quote:70aee86867="thephantom"] is er ook een manier dat ik kan voorkomen dat de dns gegevens worden gecashed op de server?[/quote:70aee86867] Lekker laten cashen, want hierbij worden jouw internet-pagina's sneller gevonden. Scheelt niet veeel, maar alle beetjes helpen nu eenmaal. En verder kan je inderdaad de TTL korter zetten, zodat ze sneller (en dus vaker) opgehaald worden op het Internet [edit] Of bedoel je soms het cashen van je webpagina's? dit kan je instellen in je ISA-server stuk. Die kan je inderdaad uitzetten. Heb ik hier ook [/edit][/quote:70aee86867] ik bedoel echt de dns, ik verhuis momenteel veel domeinnamen naar een andere provider, zonder de server deed ik altijd in een dos promt ipconfig /flushdns en daarna kwam ik meteen op de juiste plek terecht (als de dns server van @home was geupdate" dit werkt echter nu niet meer met de sbs2003 er tussen :( Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen