anoniem Geplaatst: 11 december 2003 Delen Geplaatst: 11 december 2003 Ik heb een mixed domain en de aanlog gebeurt op een NT4 PDC. De clients zijn W2K SP4. Is er een mogelijkheid om gebruikers automatisch in de local admin groep van de pc te krijgen? Of weet er iemand anders de mogelijkheid om een domainuser de rechten te geven om in het register te mogen schrijven? Uiteraard zonder dat ik alle pc's af hoef en zonder AD. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 11 december 2003 Je kan op een Windows 2000 machine als domain admin inloggen en met behulp van "Lokale gebruikers en groepen" in "Computerbeheer" de betreffende gebruiker toevoegen aan de lokale admin groep. Het mooie van Windows 2000 is dat je met behulp van het MMC (Microsoft Management Console) een andere computer kan beheren. Je kan zo naar iedere PC connecten om de betreffende gebruiker aan de lokale admin groep toe te voegen. Ik weet zo gauw geen manier om dit proces te automatiseren. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 12 december 2003 Tja, handmatig is het probleem niet, we werken met Dameware dus ik kan remote de local groups en users van iedere pc beheren, maar ik heb ruim 250 pc's en dan wordt het me toch iets te veel. Wel ben ik een command script tegen gekomen om de compatabilty template in te voeren zonder met GPO's of AD te werken, ik weet alleen nog niet of dit voldoende is om de gebruikers ook wat meer rechten op het register te geven, misschien weet iemand anders dat, hier is de command-line: secedit /configure /cfg %windir%\security\templates\compatws.inf /db compat.sdb Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen