anoniem Geplaatst: 10 december 2003 Delen Geplaatst: 10 december 2003 We kennen allemaal in Windows mappen zoals Temp, die we met een geust hart regelmatig leeg kunnen gooien. Eigenlijk zou Windows dat zelf moeten doen, maar er blijft desondanks vaak het een en ander hangen. Geen probleem, weggooien die handel. Een ander voorbeeld van een map die schier eindeloos aangroeit is Windows\Applog (in mijn geval Windows ME) met tientallen LGC-bestanden. Het nut hiervan is me minder duidelijk. Weet iemand wat deze bestanden doen? Het zijn ongetwijfeld log-bestanden, maar hebben ze achteraf nog enige waarde, of kunnen ze ook zondermeer gewist worden? Iemand met een gefundeerd antwoord? Jan de Boer Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 10 december 2003 In C:\WINDOWS\APPLOG wordt bij gehouden hoe vaak je applicaties opstart en de meest gebruikte zet windows bij defragmenteren vooraan op de schijf. Als je bij het defragmenteren foutmeldingen krijgt dan kan dat komen door beschadiging van bestanden in de map C:\WINDOWS\APPLOG Dat zijn verborgen bestanden, in de verkenner via Menu/Extra/Mapopties/Weergave kun je ze zichtbaar maken en dan verwijderen. (BRON:http://home.hccnet.nl/r.groote/tt/index.htm) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 11 december 2003 Bedankt voor het antwoord. Ik zie nu pas dat het eigenlijk een verborgen map is, omdat ik standaard alle mappen en bestanden op zichtbaar heb staan. Een dergelijk attribuut heb ik dan vaak geen erg in. Als ik het goed begrijp dan doe ik er verstandig aan de meest recente te bewaren, en verder wissen die handel. Jan de Boer Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 11 december 2003 Toen ik W98 nog had haalde ik die map elke keer leeg nadat ik gedefragmenteerd had. Zo begon ik altijd weer met een schone lei... :wink: Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen