anoniem Geplaatst: 10 januari 2004 Delen Geplaatst: 10 januari 2004 Goededag, Ik heb het volgende probleem. Op mijn computer heb ik win xp pro staan met service pack 1. Mijn harde schijf is van Maxtor en is 40 gb groot. Ik heb mijn schijf in 3 partities, 2 kleintjes en 1 van 37 gb groot waar windows op draait (ntfs). Als ik via deze computer ga naar schijf C (die van 37 gb), dan geeft hij aan : totale grootte 37 gb beschikbaar 15 gb Als ik dan de mappen (program files, windows,enz) bij elkaar optel, dan kom ik niet verder dan 3 gb. Ik heb in mapopties al aangegeven dat ook verborgen mappen getoond moeten worden, maar daar kom ik ook niet verder mee. Ik heb wel laatst met Pinnacle studio 8 een film gemonteerd, maar heb die uit de map verwijdert. Wie kan mij vertellen hoe ik mijn ontbrekende gb's terug kan vinden of in ieder geval zichtbaar kan maken. Met vriendelijke groet Co Rival Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 januari 2004 Auteur Delen Geplaatst: 10 januari 2004 Anderen zullen het beter kunnen vertellen dan ik, maar 'k heb al een paar keer gehoord van Norton Recyler Bin of zo iets: die bewaart ook een hoop en die moet je wel eens leegmaken. Als je Norton hebt, kan het daaraan liggen. ('k heb zelf geen Norton) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 januari 2004 Auteur Delen Geplaatst: 11 januari 2004 Vaak heb je een verborge map SYSTEM VOLUME INFORMATION in je C:/ schijf staan. In die map slaat Windows bestanden op die gode van pas komen bij een systeemherstel. Zoek die map eens, en maak die leeg. Je kunt ook systeemherstel uitschakelen zodat ie dat nooit meer bestanden in die map gaat opslaan, maar het lijkt mij toch wel verstandig omdat niet te doen. P.S. Merk je ook als je een bestand verwijderd dat er geen vrije ruimte bijkomt? P.S.2 Misschien moet je toch eens kijken bij de Prullenbak/Recyler Bin zoals PASSER al zei. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 januari 2004 Auteur Delen Geplaatst: 11 januari 2004 Bedankt voor de reactie's. :D Het waren de files die in de unerase map zaten van Norton. Ik heb deze nu verwijdert en heb weer mijn schijfruimte terug. Bedankt Co Rival Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 januari 2004 Auteur Delen Geplaatst: 11 januari 2004 :D Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen