Ga naar inhoud

Waar is mijn schijfruimte???

anoniem

Aanbevolen berichten

Goededag, Ik heb het volgende probleem. Op mijn computer heb ik win xp pro staan met service pack 1. Mijn harde schijf is van Maxtor en is 40 gb groot. Ik heb mijn schijf in 3 partities, 2 kleintjes en 1 van 37 gb groot waar windows op draait (ntfs). Als ik via deze computer ga naar schijf C (die van 37 gb), dan geeft hij aan : totale grootte 37 gb beschikbaar 15 gb Als ik dan de mappen (program files, windows,enz) bij elkaar optel, dan kom ik niet verder dan 3 gb. Ik heb in mapopties al aangegeven dat ook verborgen mappen getoond moeten worden, maar daar kom ik ook niet verder mee. Ik heb wel laatst met Pinnacle studio 8 een film gemonteerd, maar heb die uit de map verwijdert. Wie kan mij vertellen hoe ik mijn ontbrekende gb's terug kan vinden of in ieder geval zichtbaar kan maken. Met vriendelijke groet Co Rival
Link naar reactie
Vaak heb je een verborge map SYSTEM VOLUME INFORMATION in je C:/ schijf staan. In die map slaat Windows bestanden op die gode van pas komen bij een systeemherstel. Zoek die map eens, en maak die leeg. Je kunt ook systeemherstel uitschakelen zodat ie dat nooit meer bestanden in die map gaat opslaan, maar het lijkt mij toch wel verstandig omdat niet te doen. P.S. Merk je ook als je een bestand verwijderd dat er geen vrije ruimte bijkomt? P.S.2 Misschien moet je toch eens kijken bij de Prullenbak/Recyler Bin zoals PASSER al zei.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...