anoniem Geplaatst: 7 december 2003 Delen Geplaatst: 7 december 2003 Een vreemd geval! Een schijf met audio-bestanden en een computerspel laat op de ene computer alleen de audio-bestanden zien (Windows Media Player wordt onmiddellijk gestart) en op twee andere computers start de Setup van het computerspel zodra de schijf in het cd-romstation is geladen. Alle drie de computers voldoen aan de minimumeisen voor het spel. In Verkenner van de eerste computer wordt de schijf herkend als een audio-cd met (slechts) drie tracks. In Verkenner van de andere twee computers worden alle data gewoon zichtbaar. Met andere cd-roms heb ik dit probleem niet. Wat kan er aan de hand zijn en hoe los ik het op? Bij voorbaat dank! théo Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 7 december 2003 Gewoon een kapotte cdrom. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 7 december 2003 Maar dan zouden andere cd-roms toch ook niet leesbaar zijn? théo Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 7 december 2003 CDROM niet de speler. de cd, het schijfje, dat glimmende ding, die is kapot. Gebrand op lifetec cd'van de aldi cker ? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 7 december 2003 Neen, het gaat om een authentieke door Universal Music en Lego Technic geproduceerde cd-rom die het perfect doet op andere computers, behalve op die van mij. Groet, théo Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 7 december 2003 Als je hem zograag wilt gebruiken, brand hem dan ff over. (aan iedereen kom nou niet met dom gezeik aan over dat dat (waarschijnlijk) illegaal is) Dan moet het wel werken... Anders gebruik j het toch gewoon op de pc waar het wel werkt. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 9 december 2003 Dat zal aan je pc zelf liggen. Als je de kast open schroeft, zal de cdrom-speler verbonden zijn met je geluidskaart via een klein draadje. Als je dat draadje loshaalt, dan ziet de cdrom-speler je bestanden wel. (Ik heb hetzelfde probleem gehad op een oude PII 400 MHz). Het ligt dus niet aan de cd! Suc6 :lol: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 9 december 2003 Of je CD is gebrand in meerdere sessies en Windows laat slechts eentje tegelijk zien. Er is een trucje om dat te veranderen, ik weet alleen niet zo gauw hoe. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 11 december 2003 [quote:831bfd63d1="LabRat"]Dat zal aan je pc zelf liggen. Als je de kast open schroeft, zal de cdrom-speler verbonden zijn met je geluidskaart via een klein draadje. Als je dat draadje loshaalt, dan ziet de cdrom-speler je bestanden wel. (Ik heb hetzelfde probleem gehad op een oude PII 400 MHz). Het ligt dus niet aan de cd! Suc6 :lol:[/quote:831bfd63d1] Hallo LabRat, Ik heb het kabeltje gevonden en losgekoppeld. Opnieuw opgestart, maar het probleem is niet veranderd. Toch bedankt voor het meedenken. Zou Windows Media Player op een specifieke manier moeten worden ingesteld? En zo ja, wat moet ik dan aan- of uitvinken? théo Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 11 december 2003 Staat er niets bij de eigenschappen (rechtsklik, eigenschappen) van die cdrom-speler? Anders misschien een tweede cdrom-speler inbouwen. Dat heb ik zelf ook gedaan. (maar dat was omdat ik het toch wel leuk vond om de andere te gebruiken om muziek af te spelen :) ) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 11 december 2003 Beste LabRat, Dat idee van een tweede cdrom-speler zal wel kloppen, want vanuit de brander start de schijf wel normaal op met het setupprogramma. Dus daarmee kan ik het spel toch installeren. Inmiddels ben ik te nieuwsgierig geworden om te weten hoe het komt dat de schijf vanuit de gewone cd-lezer niet kan opstarten. Via het eigenschappenvenster van het apparaat kom ik ook niet verder. Als iemand anders nog iets weet ... ? Groet, théo Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 12 december 2003 [quote:8994e16dfa="fam.hendriks"]Inmiddels ben ik te nieuwsgierig geworden om te weten hoe het komt dat de schijf vanuit de gewone cd-lezer niet kan opstarten. Via het eigenschappenvenster van het apparaat kom ik ook niet verder.[/quote:8994e16dfa]Volgens mij heeft het idd te maken met de 2 verschillende sessies die op de CD zijn geschreven/geperst; een audio en een data sessie. Kennelijk kan de ene CD-ROM speler alleen de laaste sessie lezen. Dat is op zich niet ongewoon vioor wat oudere modellen CD-rom spelers. Wat voor merk en type is de speler eigenlijk? Download anders eens een tool als Isobuster, dan kun je precies zien wat voor type CD het betreft: http://www.smart-projects.net/isobuster/ Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 12 december 2003 Captain_Kansloos, Mijn cdrom-speler is niet van dit jaar, maar toch ook weer niet zo gedateerd. Het is een AOpen CD-952E 52X-MTRP Speed van begin 2001. Ik heb IsoBuster gedownloaded en gestart. De volgende melding verschijnt: Read Error The Primary Volume Descriptor (PVD) is unreadable. Read Error at address: 52212 Device reported Error: 05/64/00 Als ik deze boodschap wegklik, blijkt dat twee sessions op de cd worden herkend: één met drie audio-tracks, een tweede met nog een vierde track van ruim 340 MB groot. Van die laatste kan echter de boomdiagram niet worden geopend. Is de kapitein met deze informatie minder kansloos dan zijn naam doet vermoeden? Groet, théo Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen