Ga naar inhoud

werkstuk windows 95

anoniem

Aanbevolen berichten

[quote:4195f4931d="ric0209"]hey, ik moet voor school n werkstuk over windows 95 maken, en nu moet ik voor en nadelen hebben van windows 95 en sites met info. kunnen jullie me misschien helpen? ik kan nerges iets vinden :( thnx :lol:[/quote:4195f4931d] als je zelf wat meer oplet in de klas.en niet zit te maffen dat had je dat zelf wel kunnen doen.
Link naar reactie
In wat voor een tijd moet je het verslag schirjven. Moet je nu terugkijken op W95, of in de tijd dat W95 net uit was. In het laatste geval: d'r zijn geen nadelen. Het was snel, vrij stabiel, goede grafische interface. (allemaal in vergelijking met DOS of de grafische schil W 3.11) In het eerste geval: Geen ondersteuning USB/FireWire, FAT16,
Link naar reactie
[quote:9bb338a3e2="plextor"][quote:9bb338a3e2="ric0209"]hey, ik moet voor school n werkstuk over windows 95 maken, en nu moet ik voor en nadelen hebben van windows 95 en sites met info. kunnen jullie me misschien helpen? ik kan nerges iets vinden :( thnx :lol:[/quote:9bb338a3e2] als je zelf wat meer oplet in de klas.en niet zit te maffen dat had je dat zelf wel kunnen doen.[/quote:9bb338a3e2] En als je niets bijzonders hebt toe te voegen behalve iemand af te kraken, kan je beter je mond houden. Voor de topicstarter: je zou kunnen beginnen met de verbeteringen van Windows 95 ten opzichte van zijn voorgangers. Ik kan me herinneren dat er een ware run op de winkels ontstond toen het uitkwam. Blijkbaar had het toen volgens de consument grote voordelen. Dan kan je verder gaan met bekijken wat de (toen al) zwakke punten waren, en waarom. Misschien kan je nog aangeven hoe die punten in nieuwere versies zijn verbeterd. Ik kan me voorstellen dat je op de website van MS (en dan vooral de community) noq wel wat in het archief moet kunnen vinden. Succes! -Maarten
Link naar reactie
Lees/zoek eens wat reviews van Windows 98, daar worden dan vaak de 'beterpunten' tov W95 wel in genoemd. Verder moet je ieder softwareproduct inderdaad in zijn tijd zien. Ik vind 'ondersteund geen USB' niet zo sterk omdat er bij het verschijnen van W95 geheel geen USB-apparaten waren (volgens mij) en FAT16 was voor de toenmalige harddisks (20GB?) ook voldoende. Je zou dan immers ook kunnen noemen 'ondersteunt geen Athlon64' ;) groetjes Edmond
Link naar reactie
[quote:9f55c99bf4="Kjiratsiekoedel"]de muis MOEST toen ook worden gebruikt (bij 3.11 hoefde je op zich geen muis te hebben)[/quote:9f55c99bf4]Nu heb je geen muis meer nodig (en volgens mij met win95 ook niet). Je kan alles met het keyboard (d'r is zelfs een boek over, hoe je win98 + office volledig met keyboard kan besturen). Verder zou je bijvoorbeeld een keer win95 kunnen installeren. Maar voor en nadelen ten opzichte van wat? Want tegenwoordig is win95 één groot nadeel. Jochem
Link naar reactie
Wat een onzin hier allemaal. Windows95 was [b:efc0ef07fe]in die tijd [/b:efc0ef07fe]revolutionair. Rijen bij de kassa's en iedereen vond het mooi. En het liep helemaal niet vaak vast; sterker nog, ik heb het heel lang gehad, zelfs toen windows98 al weer ff bestond had ik het nog. Pas toen XP uitkwam ben ik overgestapt, maar dan alleen omdat ik gewoon XP wilde hebben. Je kan Win95 niet meer vergelijken met nu ivm ondersteuning van hardware en de software pakketten van tegenwoordig. En USB ondersteuning was er weldegelijk in de laatste update. Ook kwam met de introductie van win95 het fenomeen "plug and Play" en de snelkoppelingen. En kon je een Windows vanaf CD installeren. Volgens mij stond windows 3.1x alleen nog maar op diskette. :lol:
Link naar reactie
Windows 95: - was idd mooi voor die tijd - betere ondersteuning - Ik vond het onwijs stabiel, helemaal vergeleken met de eerste versie van windows 98. Toen ik 98 had ben ik weer terug gegaan naar 95B ofzo. 98SE was wel weer stuk beter dan gewone 98. - hele lage systeemseisen :lol: - draait nu nog perfect op een P1/486 voor i-net/office - gewoon een geweldig OS!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...