anoniem Geplaatst: 4 december 2003 Delen Geplaatst: 4 december 2003 Na enkele dagen een heleboel threads te hebben gelezen, helaas niets gevonden over mijn probleem. Dus hoop ik op deze manier hulp/tips te krijgen. Tijdens het branden van een CDR sloeg het systeem vast. Uitschakelen alleen mogelijk via power off. Na opnieuw starten leek alles goed te gaan, maar bleef Windows alleen nog maar het lichtblauwe scherm (zonder de tekst 'welkom') tonen. Na een minuut of 30 maar weer opnieuw gestart. Keuze 'laatst bekende instellingen die goed werkten'... zwart scherm met onderaan een rij witte I's met accent / of kaarsen met een schuin vlammetje, die langzaam in witte blokken cq een witte balk veranderen.. vervolgens reboot de PC automatisch iedere keer de BIOS. Ook de diverse veilige modussen, normaal starten.... even zwart scherm (bij veilige modus in het wit onderaan de voorbij flitsende boodschappen zoals bij de installatie gebeurt), dan zwart en vervolgens BIOS.... Om alles nog erger te maken: het restoren van de Ghost-image lukt niet. Teneinde raad een nieuwe harddisk gekocht en als master erbij geplaatst; de originele HD als slave. XP opnieuw geinstalleerd op de nieuwe HD... alles werkt prima en zelfs alle 4 partities van de oude HD zijn te benaderen! Als de backup ok was, zou ik zondermeer opnieuw kunnen partitioneren/formatteren... maar er staat (om privé redenen inmiddels zeer dierbare ) informatie op in de "Documents and Settings/username" directory. Maar de toegang tot de mappen in deze sub-directory wordt helaas door Windows geweigerd omdat ik in de vorige niet-werkende XP een wachtwoord aan mijn gebruiksnaam had verbonden. Nog geprobeerd in de nieuwe XP (zelfde gebruikersnaam) hetzelfde wachtwoord te gebruiken, maar toegang blijft onmogelijk. De partities zijn allemaal NTFS geformatteerd, dus DOS helpt ook niet. Weet iemand hoe ik de bestanden kan kopiëren naar mijn nieuwe HD... ik hoopte iets te kunnen vinden in de console-commando's na de hersteloptie (niet de F2 met diskette want die heb ik niet) te hebben gekozen. Maar dat is allemaal acradabra voor mij.... HELP... PLEASE! :( Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 4 december 2003 :D ik heb exact het zelfde prob gehad als ntfs actief is worden je my document folder errug goed beveilig... ik had hetngeluk dat ik een linux ytest installatie had lopen dus die opgestart en toen omzeilde hij gewoon die beveoiliging wat voor jou geld als je linux toevallig heb probeer dat en anders moet je een proggie zien te dl die dat kan omzielen(de beveiliging) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 4 december 2003 [code:1:817181769d] Whoops dubbel post [/code:1:817181769d] Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 4 december 2003 Heel erg bedankt voor de tip.... helaas heb ik geen Linux.. na alle artikelen in Computer Totaal kwam ik tot de conclusie dat dat mijn pet helemaal te boven ging... Enig idee wat voor soort proggie ik moet zoeken om die beveiliging te omzeilen? Zijn er ook professionele bedrijven die dit soort 'recoveren' doen? :-? (Met hardware - upgraden, OC, e.d. ben ik inmiddels aardig op dreef, maar met software en forums helaas nog een echte Newbie..) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 4 december 2003 dl knoppex zet dat op een cd start daar mee op. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 4 december 2003 Heb je met rechten gewerkt? Neen, dan kan dit een optie zijn: [url=http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=KB;en-us;q308421#22]HOW TO: Take Ownership of a File or Folder in Windows XP[/url]. Wat je ook kan proberen is: [url=http://www.michaelstevenstech.com/XPrepairinstall.htm]How to Perform a Windows XP Repair Install[/url]. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 4 december 2003 Thanks guys (and/or girls)... Ik wist niet dat een forum zooo handig kon zijn... Heb eerst Knoppex gezocht, maar dat is geloof ik toch Linux.. maar www.knoppex.net was down....dus toen maar de links van M@rc geprobeerd... de eerste lukte (nog) niet omdat ik niet weet hoe ik als administrator kan inloggen... (heb dit in het verleden weleens gekund!!); de tweede vond ik een openbaring om te lezen (en te ontdekken dat er zulke duidelijke uitleg beschikbaar is) maar helaas krijg ik de genoemde optie om REPAIR te kiezen niet.. dus maar niet verder gegaan aangezien de site ook expliciet waarschuwt om dan dit niet te doen aangezien data dan bijna zeker verloren gaat! Ben helaas door alle pogingen in de afgelopen dagen niet meer helemaal helder (oververmoeid) om alle tekst te snappen... hoop dat ik morgen alles beter begrijp en misschien ineens 'het licht' zie..... Ook nog sorry als ik alles te uitvoerig beschrijf... ben niet zo op de hoogte van de gebruikelijke uitdrukkingen en afkortingen.... komt misschien nog wel! Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen