anoniem Geplaatst: 4 december 2003 Delen Geplaatst: 4 december 2003 Ik heb in excel een kolom met allemaal IP adressen. Van 1 tot 254. Ze staan er dus allemaal in en heb geen vrije cellen. Sommingen zijn daarvan in gebruik. Anderen niet. De kolom daarnaast staan de pc-namen. Daar zit wel vrije ruimte tussen. Nu wil ik in een nieuw blad de vrije IP adressen weergeven. Hoe kan ik dit het beste doen? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 4 december 2003 Nieuw blad openen... :roll: Wat snap ik hier niet? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 4 december 2003 Kan je het niet oplossen met Filter - auto filter. Ga naar het pijltje bij de kolom met pc-naam en kies voor blanks. Je zou dan een overzicht moeten krijgen van alle IP's waar in de kolom pc-naam niets ingevuld staat. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 4 december 2003 [quote:26acc0a6e9="M@rc"]Kan je het niet oplossen met Filter - auto filter. Ga naar het pijltje bij de kolom met pc-naam en kies voor blanks. Je zou dan een overzicht moeten krijgen van alle IP's waar in de kolom pc-naam niets ingevuld staat.[/quote:26acc0a6e9] Bij het eerste zicht krijg ik vrije IP's. Bij nader inzicht blijken sommigen reeds ingenomen. Ook al staat in de cel bij colom gebruikers niets. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 4 december 2003 Het is mij zo klont als een klaartje. je hebt geen vrije cellen? een werkblad heeft er 256*65536 = 16.777.216 Misschien wordt het duidelijk als je een stuk van je werkblad plaatst? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 5 december 2003 [quote:20873aa2b4="Droopy"]Het is mij zo klont als een klaartje. je hebt geen vrije cellen? een werkblad heeft er 256*65536 = 16.777.216 Misschien wordt het duidelijk als je een stuk van je werkblad plaatst?[/quote:20873aa2b4] Dat is wel duidelijk. Ik zei toch dat in de rij alles ingevuld werd van 1 tot 256. Dus kan daar niks vrij zijn. Maar de kolommen daarnaast links en rechts hebben wel nog vrije cellen. En nu zou ik willen weten welke ip's er nog niet gebruikt werden. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 6 december 2003 Ik zou alles selecteren en dan sorteren op de kolom met de PC-namen. Als de kolommen een zgn. veldnaam hebben kun je ook autofilter toepassen. Of heb je dit alles al geprobeerd. Sla het bestand dan op als een tekstbestand (tab is scheidingsteken) en open deze in Excel en probeer bovenstaande opnieuw. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen