anoniem Geplaatst: 1 december 2003 Delen Geplaatst: 1 december 2003 L.S. Weet iemand hoe ik er voor kan zorgen dat Windows de computer niet afzet, maar, net als bijvoorbeeld bij Windows 98 met een melding komt dat de computer kan worden afgezet? De reden hiervoor is dat ik van de computer en alle randapparatuur in één keer de spanning wil kunnen onderbreken om de lekstroom van de trafo’s van de randappartuur te kunnen stoppen. Het probleem is nu, dat als ik windows XP afsluit en de computer daarmee uitzet en vervolgens de spanning afzet, windows heel eventjes aanslaat, omdat het een verandering signaleert in de randapparatuur met betrekking tot de aansluiting. Dit is normaal met randapparatuur aangesloten via USB-poorten, maar dit spanningspiekje lijkt me niet wenselijk voor de computer. Een oplossing die lijkt te werken is niet te kiezen voor ‘afsluiten’, maar voor ‘afmelden’ en dan de spanning afzetten. Ik vraag me dan wel af of ik Windows geen geweld aan doe. Hierna opstarten geeft echter geen problemen. gegroet, mrt Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 1 december 2003 Schakel bij Energie in het Configuratiescherm de ondersteuning voor ACPI uit. Dan krijg je de melding datje de pc kunt uitzetten. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 5 december 2003 Helaas ontbreekt bij mij die mogelijkheid. gegroet, mrt Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 5 december 2003 Hm, kun je iets dergelijks misschien in de BIOS vinden? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 5 december 2003 [quote:32868bc90f]Helaas ontbreekt bij mij die mogelijkheid. gegroet, mrt[/quote:32868bc90f] kijk even bij configuratiescherm onder systeem en dan hardware en apparaatbeheer, kijk dan even onder de tab beeld en klik verborgen apparaten weergeven eens aan, misschien dat hij er dan wel tussen komt te staan. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen