Ga naar inhoud

Windows XP en Office 4 gigabyte??!!

anoniem

Aanbevolen berichten

hallo, ik heb op mijn laptop laatst Windows XP geinstalleerd en Office 2000. Omdat mijn laptop niet vanaf de Windows XP cd wou starten:S, heb ik eerst windows 98 geinstalleerd en daarna Windows XP eroverheen. Maar nu kwam ik erachter dat mijn harde schijf in zijn totaliteit voor bijna 4 van de 5 giga was gevuld :S. Toen ik mijn schijf ging defragmenteren zag ik bij de analyse ook een heel groot groen blok , "niet verplaatsbare bestanden". Hoe kan dit en heeft dit allemaal met elkaar te maken, installatie van XP oid?! Ik hoop op uw hulp. THnX!
Link naar reactie
ik was net even verder aan het zoeken, bleek dat de windows XP 1,31 Gigabyte is, wel redelijk dacht ik zo, de hele map program files iets van 500 , maar nu bleek dat er 2 bestandjes in op de c schijf staan, namelijk Pagefil.sys en hiberfill.sys, die respectievelijk 786 MB en 523 MB innemen?! wat doen deze bestanden en waarom zijn die zo groot?!
Link naar reactie
Pagefil.sys is je wisselbestand, hiberfil.sys is een opslagplaats al je gebruik wilt maken van hibernating. Bij hibernating maak je een geheugendump op je harde schijf als je je pc aflsuit, het voordeel hiervan is dat je je pc heel snel kunt opslaan. Maar het neemt dus wel veel ruimte in op je harddisk. Hibernate kun je ergens in de Power Options instellen dacht ik.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...