anoniem Geplaatst: 28 november 2003 Delen Geplaatst: 28 november 2003 Een vriend van me geraakt niet meer op internet. Internetverbinding is breedband (Kabel). Ook mailen (ophalen en versturen) werkt niet. Wanneer hij in een DOS-box met ipconfig de gegevens opvraagt heeft ie toch een IP-adres. Subnetmasker is volgens mij ook ok (255.255.255.0), maar bij standaardgateway staat niks ingevuld. Logboeken melden volgens hem ook niks. Iemand enig idee wat de oorzaak kan zijn? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 28 november 2003 Verkeerd IP-adres of geen DNS ingesteld. Werkt hij met een automatisch toegewezen adres? Open dan eens een command-prompt of DOS box en gebruik de volgende opdrachten: [code:1:40d84cbb60]ipconfig /release_all ipconfig_renew[/code:1:40d84cbb60] Controleer daarna nogmaals het IP-adres. Is dit gewijzigd, dan had je dus een verkeerd adres. Meestal beginnen de verkeerd toegekende adressen met 169. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 28 november 2003 IP wordt automatisch verkregen. Die IP-commando's had ik hem ook al laten ingeven in de dos-box., maar heeft het probleem niet kunnen verhelpen. IP-adres begint met 69..... en nog wat. Dit is/lijkt normaal voor een Telenetverbinding. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 28 november 2003 Mogelijk de DNS. Kijk eens in de link hieronder en stel je DNS adressen eens anders in. [url]http://www.webhostingtalk.nl/showthread.php?threadid=33557[/url] Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 28 november 2003 HermanH bedankt. Ik ga dit morgen eens uitproberen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 28 november 2003 Heeft hij toch geen nieuwe computer aangeschaft, met een andere netwerkkaart, anders kan dat ook problemen geven als je een ander mac-adres hebt, dan moet je even contact met de internetprovider opnemen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 28 november 2003 [quote:597562056d="Patdefeij"]Heeft hij toch geen nieuwe computer aangeschaft, met een andere netwerkkaart, anders kan dat ook problemen geven als je een ander mac-adres hebt, dan moet je even contact met de internetprovider opnemen.[/quote:597562056d] Neen is niet het geval. Zelfde pc, zelfde netwerkkaart. In geval van een andere netwerkkaart moet je maximum 1 uur wachten bij Telenet. Dan werkt je internetverbinding weer. In die periode beschik je ook niet over een IP-adres. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 29 november 2003 Het wijzigen van de DNS-adressen heeft het probleem niet verholpen. Nog iemand een idee? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 29 november 2003 Heb je uberhaubt wel verbinding met je ISP? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 29 november 2003 Hij heeft een IP-adres. De lampjes op de modem geven aan dat er een verbinding is.... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 29 november 2003 Weet neit of je een laptop hebt ofzo, anders die ff aansluiten (asl dat zo 123 kan) en kijken of je met die wel op internet komt, dan weet je iig hoever de verbinding komt... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 30 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 30 november 2003 Kan je wel pingen naar www.google.nl? Kan je wel pingen naar 216.239.59.99 (is www.google.nl)? Als er in de PC meer netwerkkaarten zitten of 1 netwerkkaart en je hebt een usb modem voor je ADSL aansluiting, dan moet de standaard gateway ingesteld staan. Mogelijk heb je of heeft je vriend spyware verwijderd. Daar zitten soms progjes bij die je verbinding rerouten. Als je die dan verwijdert heb je ook geen verbinding meer. Zo heeft Adaware op de site van Lavasoft (even zoeken met google geavanceerd op de woorden "Adaware download") een plugin die LSP.EXE onschadelijk maakt. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 30 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 30 november 2003 Als je automatisch een IP-adres krijg toegewezen, is het vaak ook zo dat de DNS automatisch verkregen wordt. Zet dat ook eens op automatisch. Als je kan pingen naar een IP-nummer en niet op internet kan is er iets fout met de DNS. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 30 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 30 november 2003 Ik heb een mobo met 2 netwerkkaarten ingebouwd waarvan 1 een Gbit kaart is. Al een langere tijd met die Gbit kaart op internet gewerkt en het werkte ineens niet meer, zelfde probleem. Ik kreeg ook een IP adres en vanaf dat moment was het over. Ik heb het internet op de andere netwerkaansluiting gezet en sindsdien geen problemen. Het Gbit netwerk doet het wel prima op mijn huisnetwerk. Ik weet niet waarom het niet meer werkte met die Gbit aansluiting maar mijn probleem is opgelost. Misschien voor jou ook een optie? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 30 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 30 november 2003 @ HermanH Maar 1 netwerkkaart in de pc. Modem is geen USB-model (kabel). Spyware stond erop en is in de mate van het mogelijke verwijderd met Spybot Search & Destroy. Deze was jammer genoeg niet geupdate. Ik neem in ieder geval de updates van Spybot mee. Die plugin (LSP.EXE) ga ik downloaden, meenemen en installeren. @ Spiderned DNS stond standaard op automatisch verkrijgen. Heb gisteren de DNS-adressen manueel ingegeven. Verschillende adressen geprobeerd. Ik heb eerst geprobeerd welke adressen bij mij werken, we hebben immers beiden Telenet en dezlefde formule. Maar het probleem is niet opgelost. @ Dark Scribe Andere netwerkaart proberen dus. Heb hier nog een externe USB-adapter liggen van mijn laptop. Deze ga ik eens proberen. @ turbo-pascal Tja, ik zal de laptop ook maar meenemen zeker... Iedereen bedankt voor de tips. Ga er maandagavond mee aan het werk. Wordt vervolgd.... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 30 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 30 november 2003 Nog een ding, probeer eens je internet kaartje in een ander slot te steken. Heeft hier ooit eens geholpen... (niet logisch, maarjah is te proberen...) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 1 december 2003 Probleem opgelost: Netwerkkaart was kapot. Iedereen bedankt voor het meedenken. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 2 december 2003 Probleem is dus niet opgelost. :evil: Gisteren een externe usb netwerkaart geprobeerd en onmiddellijk connectie met het internet. Niets mis met de softwareinstellingen zou ik zeggen. Conclusie: netwerkkaart stuk. Op vraag van... het hele zootje geformatteerd, nieuwe netwerkkaart (pci) erin, en ......geen internet mogelijk. Ander pci-slot geprobeerd maar ook geen internet of e-mail mogelijk. Terug de usb-netwerkkaart ingeplugd, onmiddellijk verbinding met internet..... Apparaatbeheer geeft geen conflicten. Netwerkaart wordt herkend. (Realtek) Iemand nog een idee? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 2 december 2003 [quote:10681e349d="M@rc"]Netwerkaart wordt herkend. (Realtek) Iemand nog een idee?[/quote:10681e349d] Dat zegt niks hoor. Als hij herkend wordt, wil dat nog niet zeggen dat hij goed werkt. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 2 december 2003 Op welke snelheid werkt die Realtec? Zet 'm eens op 10 Mbit full duplex. Mogelijk werkt het dan wel. Sommige Realtec kaarten hebben problemen om de snelheid goed af te stellen in combinatie met hubs en/of routers. Je kabelmodem is in feite een router. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen