anoniem Geplaatst: 28 november 2003 Delen Geplaatst: 28 november 2003 Hallo, Omdat ik Norton Utilities wilde verwijderen heb ik ook in het register alle norton sleutels verwijderd. Helaas denk ik dat ik iets teveel verwijderd heb want ik kan nu nog wel inloggen onder mijn naam maar dan heb ik alleen nog maar een achtergrond zonder taakbalk en pictogrammen. Als ik als gast inlog kan ik nog wel gewoon werken. Het gaat over windows xp prof. Is er een manier om het register in de oude staat te herstellen? wordt er automatisch een backup ergens gemaakt? Ik meende zoiets wel eens gelezen te hebben. Ik hoop dat jullie iets weten anders moet ik xp opnieuw installeren :cry: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 28 november 2003 [quote:3b4332f6c2="aajd"]Hallo, Omdat ik Norton Utilities wilde verwijderen heb ik ook in het register alle norton sleutels verwijderd. Helaas denk ik dat ik iets teveel verwijderd heb want ik kan nu nog wel inloggen onder mijn naam maar dan heb ik alleen nog maar een achtergrond zonder taakbalk en pictogrammen. Als ik als gast inlog kan ik nog wel gewoon werken. Het gaat over windows xp prof. Is er een manier om het register in de oude staat te herstellen? wordt er automatisch een backup ergens gemaakt? Ik meende zoiets wel eens gelezen te hebben. Ik hoop dat jullie iets weten anders moet ik xp opnieuw installeren :cry:[/quote:3b4332f6c2] Als je systeem herstel ingeschakeld hebt kun je die proberen Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 28 november 2003 nee, systeemherstel heb ik uitstaan. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 28 november 2003 Je zou kunnen proberen om een nieuw (beheers) account te maken en daarmee in te loggen. Best kans dat je daaarmee wel gewoon kunt werken. En dan kun je je oude account eventueel verwijderen. Als je geen backup van je register hebt, dan kun je dat uiteraard ook niet terug zetten. Daarvoor is systeemherstel nou juist bedoeld. Kun je voor de volgende keer beter een tooltje downloaden waarmee je zelf een backup van je register kunt maken, die zijn er genoeg. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 28 november 2003 Misschien kan je het volgende eens proberen om je taakbalk en icons etc. terug te krijgen: Log in als administrator (dus de account waar je [b:558c05e674]geen[/b:558c05e674] taakbalk etc. hebt) Start Task manager (Control-Alt-Del) Klik Bestand > nieuwe taak (uitvoeren) en start "regedit" Navigeer naar de volgende registersleutel: [color=green:558c05e674]HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon[/color:558c05e674] Kijk wat er staat in het rechter scherm bij "shell". Staat er niets of iets anders, verander dan de waarde in "explorer.exe" (zonder de quotes), sluit regedit af en herstart. Als alles goed gaat, heb je weer een taakbalk en icons :P . Succes, Maarten Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 3 december 2003 Helaas stond alles al goed zoals je uitlegde. Ik heb xp maar opnieuw geïnstalleerd. Ach een verse installatie is nooit weg. :-? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 3 december 2003 En zet systeemherstel nou [b:d43f46f1f2]wel[/b:d43f46f1f2] aan. Het is zo ontzettend handig. Dat is nou een van de beste verbeteringen afgelopen jaren van Windows. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 3 december 2003 Ja, weet ik maar het kost veel schijfruimte......is er niet iets om je register te backuppen voor je er gaat rommelen? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 3 december 2003 Die ruimte kan je aangeven/beperken. En wat kost harde-schijfruimte nou tegenwoordig?? Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen