Ga naar inhoud

Probleem met cd en cdrw

anoniem

Aanbevolen berichten

Na een herinstallatie (eerst w2k erop en dan nadien een upgrade naar xp pro) verlies ik constant mijn cd en cdrw. Deze worden telkens opnieuw gedecteerd en vallen na een tijdje weer weg. Ook krijg ik ik m'n fortissimo III geluidskaart niet aan de praat. Herinstal, verwijderen van vorige bestanden en reboot brengt geen zoden aan de dijk. De ene keer staat ze in de hardware als hercules fortissimo, de andere keer als unsupported device.
Link naar reactie
[quote:df7facb705="M@rc"]Welke brandsoftware gebruik je? Deze kan de oorzaak zijn CD/CDRW probleem. Nieuwste drivers (voor XP) van je geluidskaart geïnstalleerd?[/quote:df7facb705] Ik had vroeger nero 6.0. Nu heb ik weer nero 5.5. Dit blijkt evenmin te werken. Hij initialiseerd mijn cd-rw blijkbaar niet. Wanneer ik een music cd wil branden kiest hij automatisch voor opslaan als image. Ik heb als soundcard de fortissimo III 7.1 en daar zijn de niet nieuwste drivers voor geinstalleerd (autodetect bij installatie van w2k)
Link naar reactie
[quote:49f58357d6="M@rc"]Voor die geluidskaart zou ik toch nieuwe specifieke XP-drivers zoeken. En wat die CD-RW betreft: Deïnstalleer Nero. (ook in verkenner de overgebleven installatiemappen verwijderen) Verwijder in apparaatbeheer de cd-rw. Rebooten. Nero opnieuw installeren. Schakel ook de brander van XP uit.[/quote:49f58357d6] M@rc Zou het ook een probleem kunnen zijn met de voeding. 2 harde schijven, 2 cd's. Ik heb gedaan wat je gezegd hebt en ook eens easy cd creator geinstalleerd. Ik heb 1 muziekcd kunnen maken. De tweede bleef hangen op 10%.
Link naar reactie
Lijkt me geen voeding probleem, want dan zou je hem zien aan en uitgaan (led op cdw). Idd, XP drivers zoeken. Wist niet dat xp drivers van (een/het) vorige OS meenam, ook al is/was het windows(2k in dit geval). Waarom niet booten vanaf cd, of is deze cd illegaal :wink: ? Geluidskaart gewoon drivers van de fabrikants-site halen, of ff googlen ofzo
Link naar reactie
[quote:d7412e1a26="turbo-pascal"]Lijkt me geen voeding probleem, want dan zou je hem zien aan en uitgaan (led op cdw). Idd, XP drivers zoeken. Wist niet dat xp drivers van (een/het) vorige OS meenam, ook al is/was het windows(2k in dit geval). Waarom niet booten vanaf cd, of is deze cd illegaal :wink: ? Geluidskaart gewoon drivers van de fabrikants-site halen, of ff googlen ofzo[/quote:d7412e1a26] De windows 2000 is een gelicenceerde. De andere niet. :oops: Daar kan ik niet van booten. Tot mijn eigen grote spijt.
Link naar reactie
[quote:a00df53e95="M@rc"]Bekabeling nagekeken? (voeding - IDE-controller) Master / Slave instelling OK? DMA ingeschakeld? Je kan eventueel aspi-drivers installeren.[/quote:a00df53e95] Er komt nu nog een ander probleem om de hoek kijken. Ik geef even de installingen van men pc... Primary Master = Maxtor 6L040J2 Secundary Master=Maxtor 6Y080L0 Primary slave=Cd-rw secundary slave=cd Nu krijg ik bij het booten in plaats van Maxtor 6Y080L0 Maxtor Calypso. Nu start de pc niet meer op. Effe op de resetknop drukken verhelpt het probleem. Is dit een gevolg van de andere problemen?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...