Ga naar inhoud

Normaal openen van mappen

anoniem

Aanbevolen berichten

beste mensen ik heb een irritant probleempje.. op de een of andere manier kan ik niet normaal meer mijn mappen openen... als ik op mn bureaublad of in mn explorer op een map klik, dan opent ie het ''zoeken' venster.... zwaar irritant... dat kun je hier zien: [img:efba8fdfc9]http://www.venim.nl/zoeken.gif[/img:efba8fdfc9] ik heb het bestandje sterk gecomprimeerd, maar het idee is duidelijk:) ik heb al gekeken hoe ik het weer terug kon krijgen zodat openen weer bovenaan en vet gedrukt staat , maar kan nergens iets vinden... could you help? bij voorbaat dank groeten, Drevlin
Link naar reactie
[quote:34f461eb9e="LabRat"]Staat je muis niet verkeerd ingesteld? (Ik bedoel: voor linkshandigen?) Dan zijn de knoppen namelijk omgewisseld. Als je dan met je linkermuisknop klikt, dan wordt dat als een 'normale' rechtsklik gezien![/quote:34f461eb9e] Bij het screenshot kun je zien dat 'Zoeken' op standaard staat. Je kunt in de verkenner naar 'Extra' -> 'Opties' -> 'Bestandstypen' (zit nu op school, duz kan wat afwijken (kan er nl. niet bij :() daar naar mappen (als dat er trouwens bijstaat) dan naar 'geavanceerd' en dan 'openen' op standaard zetten
Link naar reactie
M'n antwoord was wat kort door de bocht :oops: sorry :oops: . In Win XP kun je dat zien als je het configuratiescherm opent en op 'Muis' dubbelklikt. Dan krijg je het scherm 'Eigenschappen voor muis'. Er staat dan: Schakel dit selectievakje in als u de rechterknop voor primaire functies wilt gebruiken (zoals selecteren en slepen). Staat dat vakje niet aangevinkt? Zo ja, dan moet je het vinkje weghalen! Ik weet niet precies of dat dit het verhelpt. Ik denk het niet eerlijk gezegd. Was het trouwens niet zo dat de meest gebruikte functie op zulke voorwerpen dikgedrukt is en automatisch gestart wordt bij dubbelklikken? Ik heb zoiets ook al eens gehad bij Windows 98, maar dat verhielp zichzelf toen ik een aantal keer als ik het programma wou openen rechtsklikte op het pictogram en op openen.
Link naar reactie
Begreep de vraag verkeerd :roll: Hier hoe het in Win XP kan: Deze computer => configuratiescherm => mapopties selecteer tabblad Bestandstypen De pc gaat nu naar alle bestandstypen zoeken, als hij klaar is kijk je bij: Extensies: (geen), bestandstypen: Map en daar staat de standaardfunctie. Die moet je wijzigen in openen ipv zoeken. :wink:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...