anoniem Geplaatst: 25 november 2003 Delen Geplaatst: 25 november 2003 wie kan mij helpen :lol: met me het opnieuw installeren van windows xp. Ik heb geen windows xp cdrom, het zit op een verborgen gedeelte op de harde schrijf. hoe kan ik het best xp eraf gooien maar er wel weer opzetten ( aangezien ik geen cd heb). Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 25 november 2003 Geen idee. Kan volgens mij dan ook niet. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 25 november 2003 Je zult in ieder geval de partitie zichtbaar moeten maken. Probeer eens mbv een opstart-diskette met daarop FDISK de verborgen partitie aktief te maken. Start dan je PC eens op. Lukt dat, dan start hij op vanaf de verborgen partitie. Mogelijk vind je daar de benodigde bestanden. Normaal levert de leverancier van de PC een diskette waarmee je de "fabrieks-installatie" kunt herstellen. Als je die niet hebt, heb je dus inderdaad een probleem. Succes. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 26 november 2003 Een PC die zonder WinXP CDROM wordt afgeleverd heeft eigenlijk altijd een map waarin de installatie-bestanden staan. Deze zullen meestal in WINDOWS\I386 staan. Als je die bestanden naar een CDROM brandt, dan kun je daar in principe mee installeren. Weliswaar moet je die dan bootable maken of vanaf diskette opstarten, daarna een FAT32 partitie maken en formatteren, en dan de installatie starten vanaf CD met het commando [b:d51ccc87e7]WINNT[/b:d51ccc87e7]. Beter is nog om vooraf het DOS programma SMARTDRV te starten, omdat die het geheel behoorlijk versnelt. Test de CDROM wel voordat je de bestaande installatie verwijdert. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 26 november 2003 Indien het een verborgen partitie is, staan hier vaak de recovery bestanden, de recovery kan je opstarten door een toets in te drukken na het aan zetten, welke knop dit is, is afhankelijk van je pc, zo heeft Packard Bell geloof ik de F11 toets. Even kijken op de site van je pc-merk dus. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen