anoniem Geplaatst: 15 december 2003 Delen Geplaatst: 15 december 2003 Hoi, Op de server draait Windows 2000 Adv. Server. Als software matige router wordt Winroute 4.0 Pro gebruikt. Alle clients hebben succesvol toegang tot het internet en kunnen alle adressen pingen. Als ik nu Routing and Remote Access activeer, zodat men remote in kan loggen, kunnen de clients geen sites meer pingen. De DNS name wordt nog wel resolved, het adres pingen geeft request timed out. Dit gebeurt meteen als de service van Remote Access is gestart. Als ik alles verwijder, en reboot de server, dan is alles weer bij het oude. De server is voorzien van 2 netwerkkaarten: eentje voor het interne netwerk, en eentje voor het internet. Tijdens het instellen van Remote Access moet de netwerkkaart worden opgegeven: ik kies dan voor de internet-verbinding, omdat daar op ingelogd wordt. Heeft iemand een idee hoe dit op te lossen? Het liefste wil ik geen afscheid nemen van WRP4. Met Vriendelijke Groeten, ULPiloot Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 15 december 2003 Hoi, Wat bedoel je precies met pingen ? Ik neem aan dat je bedoelt dat er geen websites meer geopend kunnen worden ? Wat laat je WinRoute precies doen ? Doet die ook DNS en DHCP ? Groeten, Rutger Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 15 december 2003 [quote:a5174a2b98="rlvdijk"]Hoi, Wat bedoel je precies met pingen ? Ik neem aan dat je bedoelt dat er geen websites meer geopend kunnen worden ? Wat laat je WinRoute precies doen ? Doet die ook DNS en DHCP ? Groeten, Rutger[/quote:a5174a2b98] Hoi Rutger, WinRoute is niet meer dan een softwarematige router. Met pingen bedoel ik dat het command [code:1:a5174a2b98]PING www.doge.nl[/code:1:a5174a2b98] een Request timed out geeft. Inderdaad, ik kan dan op de clients ook geen webpagina's meer openen. De DNS en DHCP mogelijkheid van Winroute gebruik ik niet, daar gebruik ik de instellingen voor, die de DHCP server gebruikt en die ook naar de clients gestuurd wordt. Nogmaals... met Winroute zonder Routing and Remote Access werkt het allemaal perfekt, de config is dus goed. Groetjes... ULPiloot Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 15 december 2003 Heb je tijdens het configureren van RRAS aangegeven dat het om een VPN-server gaat ? Wellicht kan dit artikel in de KB van Microsoft helpen (http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;258030) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 15 december 2003 [quote:e29ce03aae="rlvdijk"]Heb je tijdens het configureren van RRAS aangegeven dat het om een VPN-server gaat ? Wellicht kan dit artikel in de KB van Microsoft helpen (http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;258030)[/quote:e29ce03aae] Rutger, Dank je wel, ik denk dat ik mijn firewall eens anders moet gaan configureren. Groetjes... ULPiloot Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 15 december 2003 Je moet sowieso ook RRAS laten luisteren op je interne netwerkkaart. Binnen WinRoute moet je dan een poortmapping maken voor je VPN verkeer. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen