Ga naar inhoud

Computer formateren na vastloper.

anoniem

Aanbevolen berichten

Na 3,5 jaar is eindelijk mijn computer vastgelopen, en staat het helemaal vast. Ik was aan het internetten en hij stond ineens vast, zonder enige foutmelding. Computer opnieuw opgestart, en toen werd scandisk gedraaid, toen kreeg ik de melding dat windows/system32/config niet te lezen was, en die gooide hij maar weg. Ik denk dat kan nooit goed zijn, en ja hoor, opstarten doet het kreng niet meer, niet in veilige modus en ook niet gewoon opstarten. Ik kan tevens ook mijn bios niet meer in, tenminste ik kom er wel in, maar het enige waar ik daar naar toe kan gaan is het veranderen van mijn paswoord, de rest is ontoeganklijk. Nou wil ik formateren en sommige instellingen bewaren zoals: 1. Outlook express wil ik alles bewaren, dus e-mail, contactpersonen en e-mail accounts enz. 2. Alle links bij mijn favorieten. 3. Alle updates van Microsoft. Kan ik nou gewoon de windows map naar mijn tweede harde schijf gooien via ms-dos, formateren en dan de instellingen terugzetten. Ik heb twee harde schijven van 20 gb, hoe kan ik die nou het beste indelen, want ik heb wat gelezen in de faq van een swapfile? Os is xp pro b.v.d. Andre
Link naar reactie
Bestandssysteem is fat32, Booten van cd-rom doet hij gelukkig wel, alleen een repair heeft geen zin(al geprobeerd). En als foutmelding geeft hij een heel verhaal, maar ondermeer staat er: windows heeft zich herstelt en moet opnieuw opgestart worden in welke modus wilt u dit doen: En dan 4 mogelijkheden waaronder gewoon opstarten (wat ook aangeraden wordt). echter als ik na het kiezen van 1 van de mogelijkheden, slaat de computer gelijk op een zwart beeld en blijft zo ook staan, na 3 uur nog steeds geen resultaat. Er wordt [b:d607281d60]geen[/b:d607281d60] foutmelding gegeven in de trant van b.v. 0x076 Ik was trouwens zelf al bang. dat het hardwarematig was, ik dacht mijn harde schijf????
Link naar reactie
Booten met XP-cdrom en dan install kiezen dan worden alle systeem bestanden terug gezet naar een de oude versie die op cdrom staat en als je geluk heb werkt ie weer. Ik dacht dat je daarna ook weer alle updates voor win weer moet downloaden. :-? Je HD aan een andere XP-pc zetten, alles wat je wil bewaren saven en dan format met XP-cdrom. Zoek ook op de site van microsoft naar die fout. Ik heb ongeveer het zelfde gehad met zonealarm nadat ik de update had geinstalleerd. Ik heb "updaten" gedaan in plaats van een "schone install". en dat liep niet goed af en kreeg ik mijn pc ook niet meer op gestart. Alleen scandisk wou nog draaien en vond de fout maar kon het niet repareren. Gr, NoNoAD
Link naar reactie
NoNoAD, geen geluk bij mij. M@rc, ik heb het nog niet geprobeerd, maar wij hebben op de zaak een aantal ict afdelingen, en ik heb de comp. vandaag meegenomen naar Dijkzigt, waar ze hem voor me nakijken. Die lui doen de hele dag niks anders als computers nakijken, dus dat is iets makkelijker. En mocht er iets met mijn hardware aan de hand zijn, dan wordt het gewoon vervangen gratis. Ik laat nog even weten wat het was.
Link naar reactie
Nou dames en heren even een update, Ze zijn met twee man de hele dag bezig geweest, maar niks mocht baten, zelfs ghost niet. Dus ze hebben alle instellingen en documenten en programma's in 1 map weten te bewaren. En ze hebben gewoon xp er opnieuw opgezet, instellingen en documenten moet ik zelf terug zetten. Allemaal bedankt voor de medewerking. Jullie beste vriend, Andre :D
Link naar reactie
Andre, wees dan gelijk zo goochem om je harde schijf in partities te delen. En als je alles geinstalleerd heb een goede back-up maken met Norton of Drive Image. En post in je outlook kan je bewaren op een andere lokatie dan in Outlook express zelf. Start Outlook Express > Extra > opties en dan tabblad onderhoud> en dan Archiefmap. Hier kan je je posbus in zetten.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...