Ga naar inhoud

.jpg-/.jpeg probleem...

anoniem

Aanbevolen berichten

Hai, Mijn OS is Windows XP Home. Als ik vanuit de browser een plaatje met de extensie .jpg wil opslaan, dan zet mijn dialoogvenster er standaard .jpeg achter. Een plaatje 'Huis.jpg' heet dan in het veld in het dialoogvenster 'Huis.jpg.jpeg'. Heel hinderlijk om iedere keer die .jpeg weg te halen. Waar moet ik zijn om dit te verhelpen? Bij voorbaat dank.
Link naar reactie
in de titel balk tools, dan folder opties. tap view. daar kan je de extenties laten zien, daardoor kan je het heel makkelijk veranderen, maar lukt het ook als je de extencie weg haalt bij het opslaan. zet ie het er dan nog een dubbele extencie neer. deze manier is denk ik veel eficienter dan iedere keer de dubbele extetie weg te moeten halen bij de naam.
Link naar reactie
Die zoekfunctie had ik uiteraard allang gevonden, maar dat onderwerp gaat niet over hetzelfde probleem! (Handig hè: kunnen LEZEN ?) Ik was er ook natuurlijk ook al achter dat je de dubbele extensie weg kunt halen, maar daar gaat het nu juist om: ik WIL helemaal niets weg hoeven halen. Ik wil gewoon dat als een plaatje 'Huis.jpg' opgeslagen moet worden - wat overigens niets bijzonders is naar mijn idee - dat dat dan ook gewoon kan. Weet iemand echt hoe het moet?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...