Ga naar inhoud

Probleem met bestandsmanagement

anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, ik heb een probleem: Ik heb gisteren al mijn data van een oude schijf (maxtor 80 GB) naar een nieuwe (maxtor 120 GB) verplaatst, verspreid over 4 partities, waarvan 1 met een vers geinstalleerde windows xp home NL. Als ik kijk bij de eigenschappen van ALLE bestanden op een van die 4 partities, staan die allemaal op 'alleen lezen'. Ik moet dus elke keer als ik een bestand wil verwijderen die optie uitzetten. De volgende keer als windows opstart, staat die optie voor alle bestanden weer aan... Kan ik het mbv het register uitzetten of moet ik ergens anders iets wijzigen?
Link naar reactie
Op verzoek via persoonlijk bericht: Open een command prompt (bij XP vindt je dat onder Start -> Programma's -> Bureau accesoires, bij Win 98 of Win Me heet dat een DOS-prompt. Lukt dat niet: Ga naar Start -> Uitvoeren en tik "command" zonder de aanhalingstekens.) tik in: [code:1:11d3252d85]cd \ attrib *.* -r /s[/code:1:11d3252d85] Na deze laatste regel moet je even wachten, omdat van alle bestanden het kenmerk "Alleen lezen" verwijderd wordt. Sluit het scherm weer af door te tikken [code:1:11d3252d85]exit[/code:1:11d3252d85]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...