anoniem Geplaatst: 22 november 2003 Delen Geplaatst: 22 november 2003 Hallo, ik heb een probleem: Ik heb gisteren al mijn data van een oude schijf (maxtor 80 GB) naar een nieuwe (maxtor 120 GB) verplaatst, verspreid over 4 partities, waarvan 1 met een vers geinstalleerde windows xp home NL. Als ik kijk bij de eigenschappen van ALLE bestanden op een van die 4 partities, staan die allemaal op 'alleen lezen'. Ik moet dus elke keer als ik een bestand wil verwijderen die optie uitzetten. De volgende keer als windows opstart, staat die optie voor alle bestanden weer aan... Kan ik het mbv het register uitzetten of moet ik ergens anders iets wijzigen? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 23 november 2003 Probeer het eens in een command-prompt met [code:1:9c31ccf781]attrib *.* -r /s[/code:1:9c31ccf781] vanaf de root (c:\). Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 23 november 2003 Er is altijd wel een hobbyist te vinden die daarvoor een leuk programmaatje schrijft: [url]http://w1.361.telia.com/~u36114907/Web/en_index.htm[/url]. Links op de pagina staat de link naar UnReadOnly32. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 23 november 2003 Je opent de Verkenner. Selecteert alle bestanden op 1 partitie, Ctrl+A doet wonderen, dan rechtsklik op de selectie, kies Eigenschappen, vink ALLEEN LEZEN uit en bevestig met OK. Verder geen progje voor nodig. En als er subdirs zijn, al dan niet die mee laten nemen, de vraag of je dat wilt komt namelijk vanzelf. groetjes Ed Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 23 november 2003 Dat probeer ik constant (control-a, uitvinken, ok, alle bestanden en mappen) maar dan klik ik ze 1,5 seconde later weer aan, en dan staat alles doodleuk weer op alleen-lezen :roll: dat programma unreadonly32 werkt ook niet... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 23 november 2003 Wellicht dat er ergens een beveiling op de mappen stond ingesteld. Dus op de oorspronkelijke schijf. Na de copy zal alles wat je opent en wijzigt onder een andere naam moeten opslaan. Vraag me niet hoe te omzeilen...... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 23 november 2003 Log eens in in Beveiligde Modus. Werkt het dan wel? mvrgroet Edmond Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 23 november 2003 De schijf was nieuw, en is geformatteerd, aan instellingen van het vorige OS kan het dus niet liggen. In veilige modus ook niks...gaat precies hetzelfde als bij normaal :( iemand? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 23 november 2003 Op verzoek via persoonlijk bericht: Open een command prompt (bij XP vindt je dat onder Start -> Programma's -> Bureau accesoires, bij Win 98 of Win Me heet dat een DOS-prompt. Lukt dat niet: Ga naar Start -> Uitvoeren en tik "command" zonder de aanhalingstekens.) tik in: [code:1:11d3252d85]cd \ attrib *.* -r /s[/code:1:11d3252d85] Na deze laatste regel moet je even wachten, omdat van alle bestanden het kenmerk "Alleen lezen" verwijderd wordt. Sluit het scherm weer af door te tikken [code:1:11d3252d85]exit[/code:1:11d3252d85] Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 24 november 2003 Vreemd...cmd gebruikt, staat dat vinkje er nog steeds :o Maar ik kan de bestanden nu wel weer verwijderen of verplaatsen :D Thx iedereen! :wink: Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen