Ga naar inhoud

Help !!!! ik ben door formateren data kwijt

anoniem

Aanbevolen berichten

[quote:53eda6760e="nautilus1961"]Wie kan mij helpen mijn data terug te krijgen van de geformateerde NTFS partitie. Ik weet dat er programma's zijn die data terug kunnen halen. Wie helpt mij? Is dit deel van het forum de goede om deze vraag te stellen?[/quote:53eda6760e] Nee, dit hoort eerder bij software of hardware-overige. (modje(s)) Het antwoord op je vraag weet ik niet.
Link naar reactie
[quote:e8655c47c8="CV"]Voor zover ik weet is het onmogelijk om geformateerde data terug te krijgen, maar ik kan het verkeerd hebben, anders ben ik ook wel benieuwd :wink:[/quote:e8655c47c8] Het is mogelijk met bepaalde progjes. @ TS, schrijf helemaal NIETS op de schijf, en start als het kan de pc niet op (je weet nooit wat XP allemaal doet). Dan maak je de grooste kans dat je er iets van terug kan krijgen. :)
Link naar reactie
Dit is een prima forum hiervoor, een NTFS format kun je aleen in WIndows doen. Gratis programma's ken ik niet. Bij www.executive-software.com kun je mogelijk (?) een proefversie van Undelete downloaden. groetjes Ed PS EN nu voortaan netjes backups maken ? Sorry, wil geen zout wrijven maar dat is uiteindelijk toch echt de enige oplossing, zeker nu iedereen zijn systeem ziet vollopen met digitale fotos enzo, die wil je toch echt niet kwijtraken!
Link naar reactie
[quote:36f57c445f="nautilus1961"]Wie kan mij helpen mijn data terug te krijgen van de geformateerde NTFS partitie. Ik weet dat er programma's zijn die data terug kunnen halen. Wie helpt mij? Is dit deel van het forum de goede om deze vraag te stellen?[/quote:36f57c445f] sorry - waarom heb je dan in godsnaam je harddisk geformatteerd?? Het formatteren is juist bedoeld om de hele harddisk leeg te maken... Ik weet ook niet of data's terug te toveren zijn...
Link naar reactie
In principe is data tot 8x formateren terug tehalen. Formateren is niet wissen. Bij formateren wordt er aan gegeven "dit hokje is vrij om overschreven te worden" maar er staat nog wat in. Ik zou eerst uitzoeken welke tools je gaat gebruiken, dan pas een keer de pc starten. Ik meen een (gratis?) proggie R-Undelete (kweenie of dat t zelfde als die van Edmond is). Ik meen dat dat proggie wel goed was, ergens in de PCactive stondf een keer een test, mss ff zoeken in de bieb ofzo.
Link naar reactie
Euhm, wil de goede moed niet weer wegduen, maar Undelete ken ik wel. Unformat ook, en dat lijkt me nuttiger. Un[b:6b687cdf8d]Delete[/b:6b687cdf8d] is om gedelete files terug te halen, Un[b:6b687cdf8d]Format[/b:6b687cdf8d] om geformateerde ata terug te halen. Verder klopt wat Alexander zegt: Er wort alleen gezegd: "Dit hokje is beschikbaar voor nieuwe data." Stond in 2 C!T's terug een heel lang artikel over...
Link naar reactie
Toevalliger wijs heb ik gisteren hetzelfde meegemaakt. Een beetje geklungel met windows instal en tadaa... 20 jaar data, mp3, foto's enzenzenz kwijt :( maar goed, ik kreeg niks terug, maar kijk eens bij www.download.com met de zoekstring of unformat. Er staan een aantal gratis programma's bij en programma's waar je voor moet betalen (lang leven kazaa?? 8) ) suc6
Link naar reactie
Googlen gaat sneller, hier heb ik het (misschien, NIET UITGETEST): [url=javascript:go('c.ah-ha.com/c?e=Utj2Ig6zm9MsaJ5XibiHAEncNaqf1Vb77VWzA8dQv0joQxKI06fG4e12XkJ6hKfPwK.idetBPcddlxDXjsKYVq8zgyXoMOW3f3kgyYXpY86DhZ6KcJsTHZ.AdP83ydLQPsVcdhiThNwTiZr1AJcs65i12ha.-.hWtq94sW3Gow68vR7w.YFD6X0LxmUM8kAYzOKJEgpl9f7wQQjLhjx0sZoDLjNaO3S9&h=q0NHfMSbCGQ5v4bb&PRNK=4')]unformat[/url]
Link naar reactie
[quote:c8bfeedda9="M@rc"] [url=http://63.141.194.5/rescue//]Drive rescue[/url][/quote:c8bfeedda9] Drive Resque is shareware geworden en is vanaf de gegeven link niet meer te downloaden. Het kan trouwens ook niets met NTFS schijven. Maar voor de liefhebbers heb ik de laatste freeware versie 1.9d op mijn site staan. Zie aldaar menu "Freeware/Systeem/Schijven-CD".
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...