Ga naar inhoud

Miele twindos sensor vervangen/leiding doorspoelen


Ga naar oplossing Opgelost door rbroere1,

Aanbevolen berichten

Hallo, ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Onze Miele wasmachine (WKR771) geeft foutmelding F0212. Dit heeft betrekking op de twindos sensor. De machine geeft aan om de stroom van het apparaat af te halen en daarna op nieuw te proberen. Dit heeft helaas het probleem niet opgelost. Ook reinigingsprogramma geeft de dezelfde foutmelding. De melding wordt alleen veroorzaakt bij gebruik van flacon 1. Wasmiddel uit flacon 2 wordt wel opgenomen. Op internet heb ik gevonden dat niet persé de sensor kapot hoeft te zijn, maar dit ook veroorzaakt kan worden door een verstopte twindos leiding. Mijn vraag is het mogelijk om de leiding zelf door te spoelen en eventueel de sensor te vervangen? En mijn vervolg vraag hoe kom ik bij de leiding/sensor? Alvast bedankt!

Link naar reactie
  • Oplossing
Inmiddels heb ik de leidingen gereinigd. Deze waren niet verstopt, daarom een nieuwe sensor besteld en geïnstalleerd. Het probleem is opgelost. Omdat ik op het internet weinig informatie kon vinden beschrijf ik hieronder hoe ik eea heb aangepakt. Eerst beschrijf ik hoe ik de sensor heb vervangen, daarna hoe je bij de twindos leidingen komt om deze te reinigen. De sensor kun je vanaf de achterkant van de machine bereiken. De twindos flacons aan de voorzijde verwijderen, anders kan het wasmiddel blijven druppelen. De achterplaat losmaken en verwijderen. De sensor is dan zichtbaar en bereikbaar. Vervolgens twindos slangen losmaken van de oude sensor en vergeet de connector niet. De nieuwe sensor installeren door de slangen en de connector aan te sluiten. De sensor vervangen duurt ca. 15 minuten incl demonteren/monteren van de achterplaat. Het reinigen van de twindos leiding duurt langer. Hiervoor moet de bovenkant en vervolgens de voorkant van de machine verwijderd worden. De bovenkant kan verwijderd worden door links en rechts een afdekdopje in het bovenblad te verwijderen. Daarna de schroefjes oplossen en er niet helemaal uitdraaien. Hierna kan de bovenkant eraf. Het bedieningspaneel kun je boven op de machine leggen. Daarna aan de bovenkant van de voorplaat schroeven verwijderen. Achter de trommel deur ook de schroeven verwijderen (1 onder het manchet en 2 bij de sluiting van de deur) en het manchet van de voorplaat losmaken. Om het manchet zit een metalen ring met een veer. Als de voorplaat verwijderd is, kun je het front van de twindos unit verwijderen. Deze zit met 4 klipjes vast. 1 aan de linkerkant, 1 aan de rechterkant en 2 bovenop. Als laatste kun je aan de voorkant een schroef verwijderen en de twindos unit iets naar achteren duwen waardoor deze loskomt. Eventueel de connector aan de twindos unit los maken. De twindos slangen kunnen nu losgemaakt worden en gereinigd.
  • Thanks 1
Link naar reactie
  • 2 maanden later...
  • 1 maand later...
Beste Robin, Bedankt voor je duidelijke uitleg, heb ook de foutmelding F0212 , alleen met de (WMV 963 wps), ik heb de sensor verwijderd en een nieuwe besteld. Ik heb alleen lekkage ondervonden op 2 slangetjes endaardoor de nodige wasmiddel op de vloerplaat en roest. denk dat daardoor de sensor ook defect is geraakt.. Had jij dit probleem ook? Hoor graag van je. Met vriendelijke groet Stefan.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
  • 7 maanden later...
  • 6 maanden later...
Op 1-7-2020 om 10:37, rbroere1 zei:

De bovenkant kan verwijderd worden door links en rechts een afdekdopje in het bovenblad te verwijderen. Daarna de schroefjes oplossen en er niet helemaal uitdraaien.

Als aanvulling hierop, de schroefjes naar binnen drukken dan ontgrendelt een nok.

Als je de schroefjes eruit draait krijg je het blad er moeilijk weer op. (zitten voor aan de zijkant)

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie
  • Lampje wijzigde de titel naar Miele twindos sensor vervangen/leiding doorspoelen
  • Alex sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...