Ga naar inhoud

XP: Metadata van foto's wordt niet getoond vanaf CD


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, als ik foto's bekijk in XP in de map Mijn Afbeeldingen, in "Details"-mode dan kan ik de plaatjes laten sorteren op de kolom "Afbeelding gemaakt op". (De nummering van de bestanden komt nl. niet steeds overeen met de volgorde waarin ze gemaakt werden, ivm wissen op de camera). Maar: als ik die foto's op CD brand, dan toont Windows wel de kolom "Afbeelding gemaakt op", maar deze wordt niet met inhoud gevuld, waardoor sorteren op deze metadata onmogelijk is, en de foto's dus gedeeltelijk door elkaar worden "afgespeeld". Hoe krijg ik Windows zover dat hij de moeite neemt om die metadata ook te tonen als de foto's op een CD staan?
Link naar reactie
  • 1 jaar later...
hé, nog iemand met hetzelfde probleem. Ik heb nog steeds niet uitgevonden wat ik eraan moet doen. Ik ben wel zover dat ik eerst de bestanden laat plaatsen op volgorde van gemaakt op, daarna hernoem ik alles, dit gaat door alle bestanden te selecteren, dan r muisknop, naam wijzigen, dan de eerste de nieuwe naam geven + extensie, .jpg dus, dan enter en alles foto's hebben dezelfde naam gevolgd door (1) (2) enz. Waar je vervolgens tegenaan loopt is dan weer het probleem in het brandprogramma. Haal alle foto's binnen in het brandprogramma, maar dan lbijkt dat het programma de nummering door elkaar gooit. Het gaat bij mij om meer dan 700 foto van 1 vakantie en wat doet Nero 6 nu: mexico (1), mexico (10), mexico (100), mexico (111) enz dan mexico (2), mexico (20) enz. Ik heb nog geen idee hoe ik het programma kan instellen dat hij de windows nummering gebruikt. Mooi k...e!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...