Ga naar inhoud

Serial ATA HD wordt niet herkend tijdens WinXP installatie


Aanbevolen berichten

Ey mensen, Ik heb net men SATA MAxtor Diamndplus 9 120 gb gekocht en ik heb hem in pc gedumpt alleen nu wordt ie dus neit herkend als ik windows xp installatie start, gebruik ik windows 98 opstartcd om de FDISK'en wordt de hd wel herkend en kan ik hem partitioneren maar hierna wil ie nog steeds niet herkend worden in windows xp. (De melding is: Blabla kan geen vaste schijven ontdekken). Als ik men andere IDE schijf erbij doe met xp al geinstalleerd herkend windows xp na driver installatie de schijf in ene wel :S. Staat geregistreerd als "Promise 1+0 Stripe/RAID0 SCSI Disk Device" in apparaatbeheer, dit is heel leuk maar ik wil dus een schone installatie op die snelle schijf. Weet iemand hoe ik dit oplos ??? Alvast bedankt. M.v.g. Stefan
Link naar reactie
Hoe het met Serial ATA zit weet ik zo niet, maar ik weet wel dat ik in het begin van de installatie van windows op F6 moet rammen om de RAID driver vanaf diskette te laden, anders gaat het zaakje niet werken. Op een gegeven moment staat er onderaan het scherm: "Press F6 if you want to install a third party RAID/SCSI driver"
Link naar reactie
  • 1 maand later...
Ok, ik neem de draad hier even over in dees topic omdat ik soortgelijk probleem heb. Alles wat hierboven staat heb ik uitgevoerd. Kheb de driver op diskette gezet en mijn sata hdd werd herkent. Ok, schijf word geformateert, er worden bestanden gekopiërt,...maar dan gaat de pc heropstarten en dan doet 'm niks meer wanneer ik mijn dos scherm krijg. Ik heb ook al alle andere boot devices in de bios getest. Normaal gezien moet dan de windows installatie voort worden gezet in da scherm waar je kan zien hoeveel minuten het nog duurt maar die komt niet... Ik hoop dat iemand kan antwoorden :(
Link naar reactie
[quote:198d34e832="Generaal Coco"]schijf word geformateert, er worden bestanden gekopiërt,...maar dan gaat de pc heropstarten en dan doet 'm niks meer[/quote:198d34e832] Hmm, ondanks dat jouw probleem ook over SATA gaat, zou een nieuw topic toch beter zijn. Zou je wat meer info kunnen geven. Hoe groot zijn de harddisks? Heb je gepartitioneerd als een grote partitie? Welk moederbord heb je? Wellicht staat er bruikbare info in deze [url=http://groups.google.nl/groups?q=sata+xp+reboot+failed&start=10&hl=nl&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&selm=b92nov%24epgur%241%40ID-34015.news.dfncis.de&rnum=18]google discussiegroep.[/url]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...