Ga naar inhoud

Prim. partitie van 2e HD wordt steeds hidden bij Dual Boot


Aanbevolen berichten

Hallo, ik heb een dual boot systeem (aangemaakt met Bootmagic). Hier is de indeling: eerste harddisk (20Gb): - prim. Win98 (Fat32) - prim. WinXP (NTFS) - ext. gedeelte onderverdeeld in 2 logische partities (Fat32) tweede harddisk (60Gb): - prim. (Fat32) - ext. gedeelte onderverdeeld in 3 logische partities (Fat32) Het moge vanzelfsprekend zijn dat de WinXP partitie hidden is als ik met Win98 opstart en andersom :roll: De computer start nu automatisch op met de bootmanager van Bootmagic, maar ongeacht of ik dan met XP of 98 opstart, de primaire partitie van de tweede harde schijf (wat automatisch de D-schijf zou moeten worden) is altijd hidden. Hoe zorg ik ervoor dat ik die partitie bij beide OS wel kan gebruiken? Had ik misschien XP op de primaire partitie van de tweede HD moeten zetten? [Even terzijde: in XP gaat de drive-benaming wel altijd goed; ik heb dan gewoon geen D-drive, de logische partities op mijn eerste HD worden E en F en de drie logische partities van de tweede HD worden G, H en I. In 98 schuift alles gewoon eentje naar voren en gaat het dus t/m H.]
Link naar reactie
Kan dat dan, een hele harddisk zonder een primaire partitie? Dus alleen een extended met een hoop (in mijn geval 4) logical drives daarin? Als dat mogelijk is wordt de eerste (logische) partitie van de 2e HD zeker de drive letter F (in mijn geval: met drie partities op de eerste HD en indien ik de driveletters niet handmatig zou aanpassen) ?
Link naar reactie
Die schijf was altijd hidden... Maar inderdaad - bij het configureren van Bootmagic kan je bij elke opstart-optie 'override default settings' doen bij hidden partitions of zoiets, en daar heb ik die beruchte D-schijf gewoon aangevinkt en voila - daar was-ie weer :D Bedankt! Ik denk dat Bootmagic er automatisch vanuit gaat dat er op een primaire partitie een bootable partitie is/komt, en dat-ie ze daarom hidden maakt. Voorlopig vind ik twee OS wel meer dan genoeg.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...