Ga naar inhoud

Windows XP boot niet meer!! Help!


Aanbevolen berichten

Ik heb op mijn HDD 3 partities op de C: \was al Windows XP geinstalleerd. Nou heb vandaag 27 april ff Windows Server 2003 gedownload van de mircosoft site. Dus ik denk ik installeer deze ook mooi want waar heb je hem anders voor gedownload. Deze heb ik geinstalleer op de D: \ .Nu is de installatie klaar hij start heel keurig Windows Server 2003 op. Nu denk ik, ik ga weer eens naar Windows xp krijg een heel mooi Bootmenutje ga naar Windows XP en krijg het eerste scherm van windows XP met dat blauwe balkje. Ik had altijd een snelle aanmelding omdat ik bij mezelf moet inloggen op een domein. Net voordat je dat inlog scherm krijgt krijg ik heel vlug een blauw scherm met rare teksten en begint te roboten. Mijn partitie indeling zier er zo uit. C: \WIndows Xp D: \Windows Server 2003 E: \Data zo ziet mijn boot.ini er uit [img:78f725168a]http://home.hccnet.nl/jt.bootsma/boot.jpg[/img:78f725168a] Nu zou ik graag willen weten hoe je Windows Xp weer bootable kan krijgen want anders ben ik al mijn data kwijt want daar kan ik namelijk niet meer bij komen. En ik heb ook geen zin om te formateren, er moet gewoon een oplossing zijn. Wie kan mij helpen?? alvast bedankt!
Link naar reactie
Hey, Ik heb precies hetzelfde probleem, alleen heb ik geen ander OS geinstalleerd. Maar ik krijg inderdaad ook net voor het inlog scherm een blauw venster met witte letters erin. Maar ik kan alleen helemaal nergens meer bij, hoe heb jij da dan gedaan?? Als je er een oplossing voor hebt hoor ik het heel graag van je!!!
Link naar reactie
Het eerste wat ik in deze situatie zou proberen is de bootbestanden van WinXP weer terug plaatsen. Dus vanuit WinServer de bestanden NTLDR en NTDETECT.COM vanaf de WinXP CDROM (map I386) kopiëren naar C:. Deze bestanden zijn nu immers door de installatie van WS overschreven. Voor de rest is er toch niets veranderd aan WinXP.
Link naar reactie
Dan hoop ik voor jou dat je straks wel weer in WinXP kunt komen, want dan zou je gewoon weer toegang hebben. In principe moet je met de juiste key ook in WinServer de documenten moeten kunnen benaderen, maar dit zijn altijd heel lastige situaties. Ik weet niet of het gebruik van encryptie wel zo verstandig is. Tenzij je natuurlijk echte geheimen hebt :)
Link naar reactie
[quote:85f0f7e06c="Binary"]Het eerste wat ik in deze situatie zou proberen is de bootbestanden van WinXP weer terug plaatsen. Dus vanuit WinServer de bestanden NTLDR en NTDETECT.COM vanaf de WinXP CDROM (map I386) kopiëren naar C:. Deze bestanden zijn nu immers door de installatie van WS overschreven. Voor de rest is er toch niets veranderd aan WinXP.[/quote:85f0f7e06c] ik heb de bestanden gekopieerd van de Windows XP cd-rom naar de map C:\WINDOWS\ServicePackFiles\i386 ik heb de overschreven en dan probeer ik opnieuw op te starten krijg bijna het mooie welkoms venster van XP en begint te reboten met vooraf gaande een blauw scherm. Nu is mij de vraag is het mogelijk om die bestanden weer terug te krijgen die ik in mijn Mijn Documenten staan. Greetzzz
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...