Ga naar inhoud

WinXP+Win95 allebei geïnstalleerd, maar 1 doet 't maar...


Aanbevolen berichten

Hmm ok... ik zit duz met 'n probleem waar ik niet echt uit kom. Ik heb altijd Windows XP op m'n comp gedraait, doet 't prima daar niet van, maar ik moest per sé 'n ietwat ouder spelletje spelen (carmageddon 2 :P ), maar toen kreeg ik te horen dat het niet zou draaien op NT-systemen, ik dus gefrustreerd, maar ok.. Ik wilde Win95 dus gaan installeren naast winxp, wel allebei op verschillende partities, winxp stond al op de c: en win95 nu dan erbij op de d:, maar nu ik win95 geïnstalleerd heb blijft m'n comp win95 bij 't opstarten ook steeds opstarten, waardoor ik helemaal niet meer bij m'n winxp kom en dat heb ik eigenlijk wel nodig... Ik sta dus niet voor de keuze bij 't opstarten of ik winxp of win95 wil opstarten... zou iemand mij hierbij kunnen helpen? Tzou wel heeel fijn zijn
Link naar reactie
Mijn vraag is hoe heb je w95 geinstalleerd? via MS DOS of via XP ? en is de schijf FAT of NTFS ? Als het NTFS is dan gaat het helemaal niet werken omdat w95 daar helemaal niet op werkt. en Als het FAT is dan moet je even kijken wat voor versie van w95 je heb want namelijk de eerste versie van w95 kan helemaal geen FAT32 aan alleen FAT16. de tweede versie van W95 die werkt daar wel mee. Waarom installeer je geen w98 SE dan ? Werkt veel beter dan w95, Greetz
Link naar reactie
De vraag is niet of er op NTFS is geïnstalleerd, want dat kan dus helemaal niet. De vraag is hoe je het op kunt lossen. Er zijn meerdere manieren, maar dit is er een van: http://www.tweakxp.com/tweakxp/display.asp?id=1178 PS: Dit wordt omschreven voor Win95, maar geldt in feite exact zo voor Win95. Toch zou ook ik je aanraden om Win98 te installeren in plaats van Win95. Dat is namelijk wel erg oud aan het worden.
Link naar reactie
Je hebt Win95 na WinXP geïnstalleerd? Bij het installeren geeft Win95 door aan het bios/mbr/bootsector, dat hij op schijf X moet starten, in plaats van schijf Y met XP. Je kunt win95 wel na WinXP installeren, maar dan moet je iets speciaals doen. Met de zoekfunctie was je er misschien wel belandt. Klik [URL=http://www.tweakxp.com/tweakxp/display.asp?id=1178]hier[/url]voor meer informatie. Nu moet je WinXP weer over de bestaande XP-versie installeren, en dan volgens de aanwijzingen Win95 installeren. Veel Plezier :wink: [/url]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...