Ga naar inhoud

wachtwoord vakje grijs


anoniem

Aanbevolen berichten

Wachtwoord Hallo, Het volgend probleem doet zicht voor; Mijn achterbuurman heeft zijn computer opnieuw geïnstalleerd. Maar het vakje om zijn wachtwoord aan te vinken blijft grijs. Als hij de computer opstart gaat hij normaal door, dus zonder te vragen om een gebruiker of wachtwoord. Wij hebben de primaire netwerk instellingen al eens veranderd in Windows netwerk maar dat hielp niet. Ook hebben wij alle *.pwl bestandjes weggegooid maar geen resultaat. Nu had hij een gebruiker aangemaakt, met wachtwoord, dan verwacht ik eigenlijk dat hij bij het opstarten hierom vraagt , dat doe hij dus niet. Deze heb ik ook verwijderd. En nu komt het , voor mij, het gekke, om te voorkomen dat hij steeds weer het wachtwoord moet in kloppen heb ik hem het Direct Internet nummer van KPN gegeven dus zonder wachtwoord het net op. Als er nu via dit nummer in gebeld wordt krijg je de melding dat er nog niet is aangemeld bij Windows of respectievelijk Microsoft netwerk afhankelijk waar de primaire netwerk instelling op staat. Geeft je hier zonder wachtwoord ok dan is het als je een nieuwe verbinding maakt het wachtwoord keuring ingevuld en uiteraard is het vakje voor wachtwoord opslaan gewoon wit. Maar bij de gebruikers is dan weer een gebruiker aangemaakt .(deze had ik weggegooid) Maar start je de computer opnieuw op dan heb je het zelfde probleem weer. Met zijn eigen internet verbinding kan hij na invullen van het wachtwoord normaal het net op. Maar doet hij dit via nieuw aangemaakte Direct Internet verbinding dan krijgt hij de melding dat er nog niet is aangemeld. Nu denk ik dat er eerst aangemeld moet worden bij een netwerk wat in zijn situatie niet nodig moet zijn (is ook nooit zo geweest) Waarom vraagt hij wel om aanmelden bij de ene in bel verbinding en niet bij de andere. Hoe is dit ontstaan ?? Maar belangrijker is hoe lossen we dit op? Windows 98 SE Groetjes Egbert Bousema
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...