Carlo-Langendijk Geplaatst: 24 september 2019 Delen Geplaatst: 24 september 2019 Hallo, Ik heb een Bosch Profutura 1400 met serie nummer: WAE284F1NL/05 FD bouwjaar 2007 uit 2007, zelf heb ik hem tweedehands sinds 2016. Eerder dit jaar wou hij niet echt centrifugeren en is er een monteur voor geweest, die heeft er vervolgens nieuwe koolborstels in gezet, zeer blij mee en kon hij weer mee vooruit (dacht ik). Inmiddels zijn we 2 maanden verder en verhuist, maar nu blijkt hij een soort van kloppend geluid te maken tijdens het centrifugeren als hij boven de 1000 touren komt. Het is wel sinds ik ben verhuisd. Hij staat op een betonnen vloer, zelf heb ik geen waterpas maar hij staat toch aardig recht en niet te dicht bij de grond. Het gebonk is niet een constante geluid maar meer ongegelmatig, zo hoor je twee bonken, dan seconde stil, dan weer 1 bonk, dan weer seconde stil, dan 3 bonken etc. Ik heb hem aan alle kanten al uit elkaar maar kan niet echt ontdekken wat het is. Heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn en wat ik er tegen kan doen of kan laten doen? Als je er naast staat hoor het ook vrij wel niet maar voel je het wel aan de machine, maar als ik de bijkeuken duur dicht doe klinkt het alsof de buurman boos op de muur aan het slaan/bonzen is. Ik hoop dat iemand mij wat meer kan vertellen er over. Met vriendelijke groet, Gian Carlo Langendijk. Link naar reactie
HarryO Geplaatst: 24 september 2019 Delen Geplaatst: 24 september 2019 Zouden de lagers kunnen zijn. Dit moet je dan ook kunnen horen als je de snaar er af haalt en de trommel met de hand draait. Durf het bijna niet te vragen maar doe het toch... Hoe is de machine vervoerd? Met of zonder transport bouten? Link naar reactie
Carlo-Langendijk Geplaatst: 25 september 2019 Auteur Delen Geplaatst: 25 september 2019 Ik zal zien of hij het doet zonder snaar, maar voor mijn gevoel voeld de lager niet stuk of erg versleten. We hebben zelf een busje van borent gehuurd en hem met 3 man in de auto gezet en zelf vervoerd, naast de droger, voor de rest niet echt vast gezet met banden of touw want we hebben de bank er tegen aan gezet en er was verder weinig ruimte zodat hij eigenlijk bijna niet kon bewegen. Bedankt voor de snelle reactie, ik zal direct kijken of het de lager is. Met vriendelijke groet, Gian Carlo Langendijk Link naar reactie
HarryO Geplaatst: 25 september 2019 Delen Geplaatst: 25 september 2019 Was al bang voor dit antwoord. En wasmachine kun je alleen veilig vervoeren als je de transport bouten er weer in zet. Hiermee zet je de kuip vast aan de behuizing waardoor er tijdens het transport ook geen deuken in komen en de kuip door het trillen de ophanging niet veel te zwaar belast. Zie https://media3.bosch-home.com/Documents/9000116731_D.pdf Het kunnen de ophang veren, de schokbrekers en de lagers zijn. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.