Evert-1 Geplaatst: 18 september 2019 Delen Geplaatst: 18 september 2019 Hallo, Mijn Miele V 5654 wasmachine centrifugeert niet meer op vol vermogen. Hij is van bouwjaar 2007. [B]Wat doet hij wel wat doet hij niet:[/B] Op 1450,1200,900 toeren centrifugeert hij niet. Hij probeert wel te starten maar heel licht en stopt direct. Op 600 toeren centrifugeert hij wel!! Als ik hem op 400 toeren zet gaat hij niet centrifugeren en springt de tijdklok meteen naar 0 minuten. Geen foutmeldingen. [B]Wat heb ik al gedaan:[/B] álle leidingen/slangen goed schoongemaakt. Incl terugloopbeveiliging en alle slangen van en naar pomp en trommel. Er kwam heel veel vuil uit dus ik hoopte dat dat het zou zijn maar nee. De pomp werkt nog prima. Hij pompt ruim 10 liter in een paar seconden. Ook geprobeerd om op lager niveau af te pompen voor de zekerheid maar geen verschil. Koolborstels Heb ik ook vervangen maar maakt geen verschil. Hij bonkt en schudt niet als een dolle en ik kan de trommel soepel draaien met de hand. Zonder rare geluiden. Het enige wat ik wel zag is een beetje vettigheid op de poten van de schokbrekers maar als ik de trommel met de hand naar beneden duw komt hij eigenlijk meteen terug in positie. Trommel bewegen van voor naar achter gaat wel heel makkelijk maar volgens mij is dat niet raar door de veren waar hij in hangt. Binnentrommel kan ik niet op en neer bewegen ten opzichte van buitentrommel [B]Wanneer is dit ontstaan?:[/B] We hadden vorige week een verstopping in de afvoerleiding. Die had ik verholpen en toen heb ik daarna een keer of 4-5 de machine gestart en zodra hij vol zat met water direct laten afpompen om de afvoerleiding even goed door te spoelen. Dat liep allemaal prima. Daarna heb ik een normale was gedraaid en dat ging ook goed. Toen heeft hij gewoon gecentrifugeerd. Daarna heb ik een (zware) was met handdoeken gewassen en vanaf dat programma centrifugeert hij niet meer. Zonder was in de trommel centrifugeert hij ook niet goed, alleen op 600 toeren. Het wasprogramma op zich draait hij gewoon normaal af alleen het centrifugeren niet. Is er nog iets wat ik kan checken? Link naar reactie
Evert-1 Geplaatst: 24 september 2019 Auteur Delen Geplaatst: 24 september 2019 Het probleem bleek veroorzaakt door een defecte besturingsmodule. Deze wordt vervangen en dan doet hij het weer. Kosten ongeveer €100,- voor een revisie van deze module. Dat is de machine nog zeker waard. Bedankt voor de reacties Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.