Ga naar inhoud

wasmachine bonkt tijdens centrifugeren.

Hendrik-1

Aanbevolen berichten

beste, wasmachine Siemens Siwamat XB1260. ongeveer 14 jaar oud, gebruikt in 1 persoonshuishouden. nooit iets aan gedaan. het bonken gebeurde met een volle trommel. misschien 'te' vol? hoe kom ik erachter waarom de wasmachine zo luid bonkt tijdens het centrifugeren? zelf al geprobeerd: - het beton bovenop zit goed vastgedraaid. - de trommel kan je met de hand een beetje heen en weer bewegen. maar dat is heel weinig. max. halve cm?. je hoort dan een blikkerig 'klik' 'klak'. vanaf de achterkant zie ik dat er speling zit tussen de trommel en het snaarwiel. hoe haal je die speling eruit? - het beton aan de voorkant lijkt intakt te zijn. - de veren boven aan weerszijden lijken intakt. - de schokdempers beneden lijken intakt. er zit een beetje vet aan de onderkant op de buitenkant van de voet. - achterkant trommel, zie ik niks dat kapot is. - de snaar ziet er intakt uit en lijkt goed op spanning. - met een lege trommel centrifugeert de machine zonder heftig bonken of trillen. ziet er stabiel uit. - met een natte handboek en centrifugeren zie je hem een beetje trillen/schudden, maar stabiliseert zich bij harder draaien. wat nu? ik hoor het graag. mvg, Hendrik
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Nieuwe aanmaken...