Ga naar inhoud

nieuwe instalatie


anoniem

Aanbevolen berichten

Als je een bootable cd hebt, in de bios bij "boot" instellen dat je vanaf cd wil booten. (cd-rom bovenaan zetten of HD disablen). Heb je geen bootable cd, vanaf floppy booten en instucties volgen. Instucties volgen bij installeren. Tot het moment dat je de schijf kan formateren.(waar je win xp op hebt geinstalleerd). Die schijf of partitie bij installeren formateren op "ntfs". De installatie gaat verder, instucties volgen en als resultaat heb je 1 x Win xp!!!!!!! Ps. Mocht je de ntfs partitie willen veranderen naar FAT.....gebruik hiervoor "delpart", en je ntfs partitie is weg suc6
Link naar reactie
[quote:e683b881a4][/quote:e683b881a4] [i:e683b881a4]Die schijf of partitie bij installeren formateren op "ntfs". [/i:e683b881a4] ik vind dit een beetje te eenzijdig; ik ben het wel met je eens, ik zou ook voor ntfs kiezen, beter, lees stabieler en beter te beveiligen dan Fat32, maar bedenk wel waar wil je computer hoofdzakelijk voor gaan gebruiken. Niet alle programmatuur draait vlekkeloos met ntfs. Robert
Link naar reactie
Je hoeft geen delpart te gebruiken om je partitie te verwijderen. Dat kan gewoon in de setup van WinXP. Daar kun je met [b:e94c3e4750]D[/b:e94c3e4750] (Delete) de partitie verwijderen en met [b:e94c3e4750]C[/b:e94c3e4750] (Create) een nieuwe partitie aanmaken. Vervolgens moet je de grootte opgeven en (mits niet groter dan 32 Gb) kiezen tussen FAT32 en NTFS. Als de partitie wel groter is dan 32 Gb wordt het automatisch NTFS. Dit is ook de meest simpele manier om WinXP schoon te installeren. Zonder formatteren wordt er inderdaad een dualboot gemaakt met 2 of meer mappen (Windows, Windows0, Windows1 enz).
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...