Ga naar inhoud

!HELP! WinXP registerprobleem! :(


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb een AXP2000+ op een Epox 8K3A+ mobo met 512 MB Samsung geheugen op PC2700 en CAS2. Ik heb een dualbootsysteem met win98 en winxp prof. nl. Toen ik vanmiddag mijn pc bootte, wilde xp gaan scandisken. Na de scandisk van drive c (waar win98 op staat :P) -pc vast-. -- ontstaan van het probleem -- Reboot, nog een keer proberen, zelfde. Reboot, scandisk skippen, pc vast. Reboot, winxp in safe mode, pc werkt. Reboot, winxp normal, scandisk skippen, account laden: ACCOUNTGEGEVENS WEG! Ander account laden, werkt wel. Nogmaals rebooten, scandisk loopt weer vast. Win98 scandisk, wat fouten uit drive c gehaald, uitgebreide controle gedaan, verder niets aan de hand. Weer terug richting Winxp -- het probleem: -- Als ik Windows XP boot dan loopt de pc OF vast tijdens scandisk OF vast na scandisk OF vast na het skippen van scandisk. In de laatste 2 gevallen met de volgende foutmelding: ============================================ STOP: 0000218 {Registerbestandfout} Kan het volgende onderdeel niet laden: \systemroot\System32\Config\SOFTWARE Of het logboek bestand of vervangende bestand van het onderdeel. Het is beschadigd, niet aanwezig of niet schrijfbaar. ============================================ HELP! Onder Win98 werkt alles nog prima (gelukkig). Maar ben onderhand wel gehecht geraakt ;) aan XP en al mijn software staat daar geinstalleerd en mijn instellingen zijn daar ingesteld!! Wat nu?
Link naar reactie
Blijkbaar kun je (soms) nog in WinXP komen. Het lijkt me dat je in elk geval 2 opties hebt. Ten eerste starten van Start>Uitvoeren>[b:ab5347a829]chkdsk /r[/b:ab5347a829]. Hiervoor moet je rebooten en ook kun je dit uitvoeren vanuit Recovery Console (mocht je niet in WinXP kunnen komen). Ten tweede kun je vanuit WinXP een upgrade uitvoeren van WinXP, misschien dat dit het probleem oplost. Los hiervan kun je ook altijd een setup uitvoeren en die [i:ab5347a829]naast[/i:ab5347a829] de bestaande plaatsen (dus op dezelfde partitie). Het kan het probleem van de eerste installatie oplossen, en anders kun je dan in elk geval bij de bestanden van je eerste installatie.
Link naar reactie
Ik ga het proberen.... Ik KAN trouwens nog bij de bestanden van mijn vorige installatie (dualboot): als ik re-install, blijft de 'user data' dan gewoon bestaan?? Of moet ik die eerst even op een andere partitie zetten? (welke files allemaal, als ik ook de e-mails mee wil nemen). Waar moet ik trouwens "Start>Uitvoeren>chkdsk /r" invoeren? (Ik bedoel: kan dat in een anders OS: win98 in dit geval) Ik kan alleen in 98 booten: ook niet in safe mode of laatst bekende modus van XP. ""Ten tweede kun je vanuit WinXP een upgrade uitvoeren van WinXP."" Ik kan dus helemaal niet meer in XP komen... ""Los hiervan kun je ook altijd een setup uitvoeren en die naast de bestaande plaatsen (dus op dezelfde partitie). Het kan het probleem van de eerste installatie oplossen, en anders kun je dan in elk geval bij de bestanden van je eerste installatie."" Dus dan kopieer ik alleen de 'systeembestanden' overnieuw met een gewone install? Of moet ik dan 'herstellen' oid. kiezen? Ik wil graag mijn user data + mails behouden. Die kan ik dus eventueel ook via 98 even back-uppen, dan zou ik graag willen weten welke files ik dan allemaal moet nemen.
Link naar reactie
Je noemde ergens "Ander account laden, werkt wel.", dus ik ging er vanuit dat je nog in WinXP kon komen. Als dat echt helemaal niet gaat, dan zou ik beginnen met het opstarten van de Recovery Console (boot vanaf CD en met F10 naar Recovery Console) en van daaruit de [b:628e97cf2c]chkdsk /r[/b:628e97cf2c] uitvoeren. Er is een kans dat daardoor een probleem hersteld wordt, dus proberen kan geen kwaad. Helpt dat niet, installeer dan gewoon een schone WinXP op dezelfde partitie waar hij nu ook op staat. Je krijgt dan een dualboot waar WinXP 2x in staat. Met wat geluk kun je de eerste WinXP ook weer opstarten, zo niet, dan moet je dus verder met de nieuwe installatie. Je kunt alle gegevens benaderen op de partitie, dus ook je email. En je zou Documents en Settings mappen van je oude account kunnen kopiëren naar je nieuwe account. Kwestie van uitproberen tot je alles geregeld hebt, waarna je de oude mappen (waaronder dan Windows) kunt verwijderen. Als je dan de boot.ini zo aanpast dat je oude installatie er niet meer in staat, dan zou je er verder ook niets meer van zien. Mocht je oude WinXP weer benaderbaar zijn, dan zou je gewoon de sporen van de nieuwe installatie kunnen verwijderen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...