Ga naar inhoud

Miele toe- en afvoer foutmelding

Iris-4

Aanbevolen berichten

Mijn Miele W3831 geeft een storing waarbij beide lampjes aan- en afvoer branden. Al langere tijd heb ik problemen. Regelmatig brandt het lampje dosering, terwijl ik zeker weet dat ik niet veel wasmiddel gebruik. Tijdens het centrifugeren lijkt er nog wel veel sop in het water te zitten. Al met al heb ik het idee dat de machine de laatste tijd slecht spoelt en slecht centrufugeert. Op advies van Miele een speciaal schoonmaakmiddel gebruikt. Maar al snel kwam doseringsmelding en slecht spoelen/centrifugeren terug. Nu enkele weken later na het schoonmaken van het pluizenfilter, en het checken en schoonmaken van de afvoerslangen, zijn vanavond beide lampjes van aan- en afvoer gaan branden en er stond een plas water onder het apparaat. De afvoerslang die los is geweest lijkt niet te lekken. Wat kan er aan de hand zijn?
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Bedankt voor de reactie. De storing van aan- en afvoer is verholpen door de machine 'leeg te gieten' (op z'n kant). Waarschijnlijk veroorzaakt door tijdens het reinigen van het pluizenfilter het water niet zorgvuldig op te vangen. De machine draait alweer een tijdje. Maar... de melding van de dosering komt regelmatig terug. En soms lijkt de was nog soppig bij het eind-centrifugeren. Ik blijf het idee houden dat de was niet goed tussentijds gecentrifugeerd wordt. Wat kan er aan de hand zijn?
Link naar reactie
Het zou kunnen dat het slangetje van de nivo regelaar deels verstopt zit. Volgens mij kun je daar het makkelijkste bij komen als je het bovenblad er af haalt. Je zie dan de elektronica module zitten waar een dun slangetje naar toe loopt. Trek dit slangetje er voorzichtig van af, blaas het slangetje goed door en zet hem weer terug. Pas op dat je het tuitje op de module niet afbreekt.
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...