Ga naar inhoud

[Windows 98] Fout bij het lezen van harde schijf


anoniem

Aanbevolen berichten

Oke mensen, Een hele leuke opgave deze keer. Knappe jonge die mij uit de brand kan helpen denk ik. Let op: Twee dagen terug heb ik mijn harde schijf geformateerd, te weten 3,0 Gb. Met Fdisk van Win98 heb ik twee partities gemaakt. Eén van 1,0 GB en één van 2,0 GB. Op die van 1,0 heb ik Win98 gezet en die van 2,0 wilde ik vrij houden voor een Linux distro. Na dit gedaan te hebben heb ik een tweede harde schijf bijgezet te weten 640 Mb :P . Deze heb ik ook met Fdisk nog even bewerkt en heb ik een tweede floppydisk laten zitten. Mijn Cdrom werkte uitstekens zodoende kreeg ik in mijn Windows het volgende te zien: A: - 3,5 inch floppy B: - 3,5 inch floppy C: - 1,0 GB Windows D: - 640 Mb Eigen bestanden en netwerk overdracht E: - 2,0 GB Linux F: - Cd-rom Maar... Vannochtend startte ik mijn pc op en kreeg ik het volgende: [b:e9a0cd0efe]Fout bij het initialiseren van C:[/b:e9a0cd0efe] > allemaal in DOS!!! [b:e9a0cd0efe]Datafout lezen station C: Afrbreken, Opnieuw etc. , Tijdens initialisatie van apparaat VKD , Beschermingsfout Windows , u dient opnieuw op te starten. [/b:e9a0cd0efe] Ook controleerd mijn pc niet naar floppydisks, beide zijn dus uitgeschakeld, cd-rom werkt ook niet ( denk ik) Even voor de duidelijkheid, ik krijg wel 'Windows 98' opstartplaatje te zien (*.img dacht ik) maar daarna moet ik kiezen uit Normaal, veilige modus etc. Help!? D.
Link naar reactie
ja, simpel he... Niet dus :( Ik heb het met een ander keyboard geprobeerd, andere bios instellingen; niks nada resultaat. Hij blijft de foutmelding maar geven. Ik kan overigens in Dos wel een endje komen op mijn c-schijf maar de andere schijven zijn niet te benaderen. Ik denk dat ik ook maar even ga kijken bij de collega's van hardware e.d. D.
Link naar reactie
Heb je die 640 MB harde schijf al verwijdert? Soms heb je een ongewenste interactie tussen een ouder en een nieuwer model harde schijf. Sommige IDE controllers (en misschien ook WIndows) raken van slag. Zeker als ze op dezelfde kabel zijn aangesloten ... Meestal herken je dat aan de 16 bits compatibiliteits mode, maar dan moet je wel in WIndows kunnen komen. Tja, die VKD duidt op een toetsenbord probleem, maar als de computer erg van slag is, raakt er misschien hardware geblokkeert. Ik zou de computer maar eerst eens uitkleden. Verder probeer indien mogelijk eens of je naar veilige mode kan.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...